Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Souboj nejnovějšího hypersportu s Bugatti Veyron ukázal, jak moc i tahle auta zrychlila
28.9.2020 | Petr Prokopec
Před dekádou a Bugatti zničilo vše, co se mu postavilo do cesty. Stalo se tak nastavenou laťkou na dlouho dopředu, ne ale navěky. Takřka dvakrát výkonnější americká novinka hraje ještě jinou ligu.
James Neese je známější pod přezdívkou The Stradman, kterou odvodil od Ferrari F430 Stradale. Sportovním vozům, zejména pak těm z Maranella, totiž americký Youtuber doslova propadl. A co více, již v mladém věku se rozhodl, že jej budou živit. Po ukončení studií si tak koupil Audi TT, které začal natáčet a informovat o životě s ním. Bohužel vůz se zakrátko porouchal, přičemž oprava v autorizovaném servisu by stála prakticky více, než byla zůstatková hodnota. Stradman tedy nakonec musel přiložit ruku k dílu, aby jeho sen zůstal stále naživu.
Nakonec však o jeho osudu rozhodlo spíše štěstí, respektive jeho současný nejlepší přítel Nick, který mu nabídl práci ve své firmě. Stradman si nakonec vydělal tolik, že mohl čtyři kruhy vyměnit za ojeté Lamborghini Gallardo. V té chvíli si jej začalo všímat i více lidí na Youtube, což mu otevřelo dveře do mnoha garáží majitelů exkluzivních hypersportů. A jelikož jeho sláva stoupala vskutku raketově, nakonec se stal jedním z nich, neboť po mnoha Lamborghini či Fordu GT si pořídil Bugatti Veyron.
Do jisté míry jde o splnění amerického snu, který si Stradman nyní jaksepatří užívá. A jako majitel hypersportu z Molsheimu má rázem ještě lepší možnosti. Vlastně tak není překvapivé, že se mu povedlo uspořádat vůbec první srovnávací souboj nového amerického hypersportu SSC Tuatara. Soupeřem se samozřejmě stal jeho Veyron, za jehož volant logicky usedl sám James. Mnohem zajímavější je ale pohled do kokpitu Tuatary, neboť vůz řídí jeho tvůrce Jerod Shelby.
Než ovšem došlo na srovnání těchto hypersportů, nastoupila proti Bugatti Toyota Camry. To na první pohled může vypadat jako hodně zvláštní volba, zvláště když šlo o sériové provedení a nikoliv tuningový kousek, jenž by disponoval několika tisíci koňmi. Stradman však pro tento předkrm měl podstatný důvod. Na srovnání běžného vozu a hypersportu z Molsheimu chtěl totiž demonstrovat, jak Veyron stále dokáže být rychlý, i když je již dekádu a půl starý.
Proč? Jednoduše proto, aby vynikl náskok, jakého nyní dosahuje Tuatara. Ta totiž zašlapala Bugatti do země podobný způsobem, jako tomu bylo v případě Toyoty. Jakkoliv tedy Veyron sice bude již navždy zapsán do historie jako technologický milník a někdejší nejrychlejší vůz světa, od doby jeho příchodu na trh se mnohé změnilo. Dorazil totiž nejen nástupce v podobě Chironu, ale také celá řada soupeřů, mezi něž Tuatara stoprocentně patří.
Lze přitom už jen dodat, že zatímco na straně Bugatti je čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec s tisícovkou koní a pohonem všech čtyř kol, SSC zaměstnává 5,9litrový osmiválec twin-turbo, jenž byl naladěn na 1 750 koní. A jakkoliv výkon míří pouze dozadu, síly by Tuatara měla měřit spíše s Chironem Super Sport 300+ či Koenigseggem Jesko. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby Stradman již na takovém souboji pracoval.






Youtuber, který si říká The Stradman, si již dokázal svými videy vydělat na Bugatti Veyron. To nyní poslal do souboje s novým SSC Tuatara, aby ukázal, kam se posunul vývoj za necelé dvě dekády. Foto: The Stradman@YouTube
Zdroj: The Stradman@YouTube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva