Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový čínský soupeř Škody Octavia dostal první certifikaci pro prodej v Evropě, čekat lze ceny na úrovni Fabie
30.5.2024 | Petr Miler
Tohle auto možná není poslední výspou vývoje, nabízí toho ale víc než dost a nevypadá zle. V poměru hodnoty a ceny se zdá být skoro neporazitelné, nebylo právě tohle tím, čím léta bodovala Škoda?
MG se znovu rychle zabydluje na mnoha na světových trzích, jen už ne jako britská automobilka, ale spíš jako přijatelnější tvář čínské firmy SAIC. Ta zvolila zřejmě nejlepší strategii, která Číňany v posledních dekádách napadla - vzít více či méně známou „západní” značku, spojit jí s čínskou technikou a tamní výrobou a bez větších problémů s image nabídnout levnější a dnes přitom dostatečně konkurenceschopné zboží na trzích Evropy, Asie, Ameriky... Doplňte si sami. Funguje to i u nás - MG se loni v Česku prosadilo prakticky z ničeho mezi dvacítku nejúspěšnějších automobilek v zemi a letos zatím meziročně roste o dalších 72 procent.
Koncem loňského roku jsme i v této souvislosti psali o příchodu nového MG 7 do Evropy. Už chvíli očekávaný soupeř Škody Superb je zatím dostupný jen v Rusku, to je ale obvyklá první mezistanice při cestě na další trhy mimo Čínu. Nabídka tohoto modelu je relativně výhodná, i když obrysy atraktivity rozostřují ceny v rublech, jehož kurs a vůbec specifická situace v Rusku nedává úplně přesnou představu, co očekávat jinde. MG 7 je ale už docela velké a pro mnohé zbytečně drahé auto, co takhle něco menšího a přesto rodinného a spalovacího?
I takový vůz MG nabízí, říká si prostě 5 a na trhu je už od roku 2020. Po nedávných inovacích ale vypadá stále aktuálně a jde skutečně o přímého konkurenta Octavie, o čemž svědčí už prakticky totožná délka 4 675 mm a velký zavazadelník o objemu 512 litrů. Design vozu nezapře čínský původ, řekli bychom ale, že mu nechybí atraktivita a moderní střih, zejména uvnitř. Dostupná technika pak jde hlavně po nižších specifikacích škodovky.
Základ nabídky tedy tvoří atmosférická jedna-pětka, která na přední kola posílá skrze automat CVT výkon 114 koní. Alternativou je 1,5litrové turbo (pokaždé jde o čtyřválec) s výkonem 162 koní a sedmistupňový dvouspojkovým automatem. V základní výbavě pak najdete vždy mj. LED světla, parkovací kameru, infotainment s 10" dotykovým displejem a připojením k Apple CarPlay a Android Auto, audiosystém se 4 reproduktory, sedadla s koženým čalouněním nebo přepínání jízdních režimů. Silnější motor je k dispozici pouze s vyšší výbavou, která mj. přidává další dva reproduktory, prosklenou střechu, 360° parkovací kameru a spoustu dalšího.
Právě tohle auto se brzy začne oficiálně prodávat v Rusku, kde tamní distributor dosud nabízel jen jeho předchozí provedení, navíc - podivně, ale jsme v Rusku - za pomoci šedého dovozu z Číny. Nyní MG hlásí, že byl dokončen proces certifikace pro oficiální prodej vozu na prvním evropském, znovu ruském trhu. Auto bude nabízeno za ceny od 1 999 000 RUB, což je asi 510 tisíc Kč. I to je vedle dnešní nabídky Octavie láce, pokud se ale tento vůz dostane k nám, čekat lze snad ceny ještě nižší.
Auto se totiž nějakou chvíli prodává i v nám fakticky bližší Austrálii, kde jej lze aktuálně pořídit od 24 990 AUD, tedy asi 378 tisíc Kč. To samé auto. Jde tedy v podstatě o Octavii za cenu Fabie, větší škodovka tady s cenou od 630 tisíc korun v úplném základu vůbec nemá co říci. MG tak v Austrálii Škodu už prodejně překonává. A byť je stejný stav je v Česku prakticky nepředstavitelný, na to je tu škodovka moc doma, je zjevné, že na nabídky svých nových soupeřů prostě nemá odpovědi. Upřímně nechápeme, proč se o nějakou aspoň nepokusí a nechává si tuto část trhu uniknout. Jako by jí už bylo jedno, že u velmi racionálně uvažujících, tedy i cenově senzitivnějších kupců nenachází zastání.















MG 5 je konkurencí Škody Octavia a koupit půjde oficiálně už i v Evropě. V Austrálii je to při cenách od 378 tisíc Kč prodejní hit a další velká naděje značky na globální úspěch. Foto: MG Motor
Zdroje: MG Motor, SDA
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB