Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
21.6.2025 | Petr Prokopec
Automobilky stále více chápou, že některé starší modely v novém provedení na stejné úrovni prostě nevyrobí a jejich zákazníky na nic nového nezlákají. A tak chtějí vydělat aspoň na tom, co jim prodali dřív. Nově se mezi ně přidává i Honda, zatím s legendární NSX první generace.
Pro nadšence bývá automobil víc než jen dopravní prostředek, mnozí jej berou za něco jako člena rodiny. A tato pozice je stále obvyklejší v souladu s tím, jak zajímavých aut na trhu ubývá. Mnozí se tak snaží co nejdéle udržet při životě i roky či dekády nevyráběné modely, které jim dávají to, co moderní auta neumí. Něco takového je ale s postupujícím časem stále náročnější a dává prostor nezávislým firmám, které se rády chopí produkce některých dílů.
Tuto skutečnost si uvědomují i automobilky, které stále lépe chápou, že těmto lidem už nic nového neprodají. Vydělali by na nich ale pořád rády. Proto jedna za druhou spouští speciální programy, které vrací do výroby hrdiny minulosti. Nejde pochopitelně o kompletně obnovenou produkci, nýbrž pouze o návrat některých dílů či kompletních motorů a dalších komponentů, fanouškům to ale stačí. Většinou jde totiž přesně o ty části, které jsou hodně potřeba a málo k dispozici. Pomocnou ruku přitom takto majitelům postarších aut podal již Nissan (Skyline GT-R R32, R33, R34), Mazda (MX-5 první generace) či Toyota (Supra).
Nyní se o slovo hlásí Honda, která od jara příštího roku spustí též program točící se okolo obnovené výroby částí starých aut. Komponenty budou dostupné po celém světě, takže pokud vlastníte některou z postarších ikonických Hond, budete ji moci udržovat v dokonalém stavu s tovární garancí. Jen se ovšem na začátku budete muset obrnit trpělivostí.
Honda totiž zatím jen oznámila, že prvním „pánem na holení“ bude první generace NSX. Něco takového jistě nepřekvapí, koneckonců jde o jednu z největších legend značky. Jaké další modely budou následovat a kdy, však již upřesněno nebylo. A stejně tak nevíme, jaké přesně díly se vrátí do výroby. V tomto ohledu automobilka pouze uvedla, že „je neskutečně náročné dodávat veškeré originální komponenty na stará auta“. A proto se Honda rozhodla obrátit na své obchodní partnery.
Znamená to tedy, že Honda bude na výrobě spolupracovat se svými dodavateli a rovněž s nezávislými firmami, které budou ony díly produkovat na základě technických návrhů a dle požadovaných kvalitativních standardů. Využita přitom bude i metoda 3D tisku. Stejně tak ovšem automobilka bude používat některé staré díly, které vyčistí a opraví - něco takového je možné třeba u bloků motorů. Ovšem i v tomto případě bude následně možné počítat s tovární zárukou.
Aby toho nebylo málo, souběžně s tím Japonci rozjedou také renovační program, který bude využívat dostupnosti oněch náhradních komponentů. Pokud tedy vlastníte NSX první generace a víte, že tu a tam již něco hapruje, příští rok budete moci ikonickému sporťáku vrátit jeho lesk. S ohledem na to, jak raketově rostou jeho ceny, se tovární péče, které jistě bude dražší než ta mimotovární, nepochybně vyplatí. Nebylo by tak překvapením, kdyby Honda byla zavalena objednávkami již nyní.



Letos tomu bude již dvacet let od chvíle, kdy NSX první generace skončila ve výrobě. Od příštího roku ovšem japonská automobilka rozjede program zaměřený na obnovenou produkci některých dílů. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 9 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
8.7.2025V této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
8.7.2025Porsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
8.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Jaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
8.7.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 20:53 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.07. 20:46 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.07. 16:26 - řidičBOB
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB