Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
21.6.2025 | Petr Prokopec
Automobilky stále více chápou, že některé starší modely v novém provedení na stejné úrovni prostě nevyrobí a jejich zákazníky na nic nového nezlákají. A tak chtějí vydělat aspoň na tom, co jim prodali dřív. Nově se mezi ně přidává i Honda, zatím s legendární NSX první generace.
Pro nadšence bývá automobil víc než jen dopravní prostředek, mnozí jej berou za něco jako člena rodiny. A tato pozice je stále obvyklejší v souladu s tím, jak zajímavých aut na trhu ubývá. Mnozí se tak snaží co nejdéle udržet při životě i roky či dekády nevyráběné modely, které jim dávají to, co moderní auta neumí. Něco takového je ale s postupujícím časem stále náročnější a dává prostor nezávislým firmám, které se rády chopí produkce některých dílů.
Tuto skutečnost si uvědomují i automobilky, které stále lépe chápou, že těmto lidem už nic nového neprodají. Vydělali by na nich ale pořád rády. Proto jedna za druhou spouští speciální programy, které vrací do výroby hrdiny minulosti. Nejde pochopitelně o kompletně obnovenou produkci, nýbrž pouze o návrat některých dílů či kompletních motorů a dalších komponentů, fanouškům to ale stačí. Většinou jde totiž přesně o ty části, které jsou hodně potřeba a málo k dispozici. Pomocnou ruku přitom takto majitelům postarších aut podal již Nissan (Skyline GT-R R32, R33, R34), Mazda (MX-5 první generace) či Toyota (Supra).
Nyní se o slovo hlásí Honda, která od jara příštího roku spustí též program točící se okolo obnovené výroby částí starých aut. Komponenty budou dostupné po celém světě, takže pokud vlastníte některou z postarších ikonických Hond, budete ji moci udržovat v dokonalém stavu s tovární garancí. Jen se ovšem na začátku budete muset obrnit trpělivostí.
Honda totiž zatím jen oznámila, že prvním „pánem na holení“ bude první generace NSX. Něco takového jistě nepřekvapí, koneckonců jde o jednu z největších legend značky. Jaké další modely budou následovat a kdy, však již upřesněno nebylo. A stejně tak nevíme, jaké přesně díly se vrátí do výroby. V tomto ohledu automobilka pouze uvedla, že „je neskutečně náročné dodávat veškeré originální komponenty na stará auta“. A proto se Honda rozhodla obrátit na své obchodní partnery.
Znamená to tedy, že Honda bude na výrobě spolupracovat se svými dodavateli a rovněž s nezávislými firmami, které budou ony díly produkovat na základě technických návrhů a dle požadovaných kvalitativních standardů. Využita přitom bude i metoda 3D tisku. Stejně tak ovšem automobilka bude používat některé staré díly, které vyčistí a opraví - něco takového je možné třeba u bloků motorů. Ovšem i v tomto případě bude následně možné počítat s tovární zárukou.
Aby toho nebylo málo, souběžně s tím Japonci rozjedou také renovační program, který bude využívat dostupnosti oněch náhradních komponentů. Pokud tedy vlastníte NSX první generace a víte, že tu a tam již něco hapruje, příští rok budete moci ikonickému sporťáku vrátit jeho lesk. S ohledem na to, jak raketově rostou jeho ceny, se tovární péče, které jistě bude dražší než ta mimotovární, nepochybně vyplatí. Nebylo by tak překvapením, kdyby Honda byla zavalena objednávkami již nyní.



Letos tomu bude již dvacet let od chvíle, kdy NSX první generace skončila ve výrobě. Od příštího roku ovšem japonská automobilka rozjede program zaměřený na obnovenou produkci některých dílů. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
Nejnovější články
Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
před 2 hodinami
Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
před 4 hodinami
Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
před 5 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 7 hodinami
Subaru překvapilo hned dvěma ostrými novinkami, centrální výfuk jedné z nich dává naději
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
