Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sportovní verze Lady Niva odhalila detaily. S o polovinu vyšším výkonem bude na stovce o 7 s dřív, bude to hlavně silniční stroj
12.2.2024 | Petr Prokopec
Podstatně víc, než se dosud tradovalo, se má změnit chystaná Lada Niva Sport. K podstatným modifikacím navíc nedojde jen u techniky, měnit se bude i vizuální pojetí a řadu modifikací schytá také interiér.
Pokud si koupíte Ladu Niva Legend, což je pochopitelně i dnes možné i na českém trhu, a to všem sankcím a omezením navzdory, můžete počítat s klasickým off-roadem, jehož kořeny sahají až do roku 1977. Od té doby se Niva po stránce vizuální změnila jen minimálně. Více novinek proběhlo pod kapotou, kde svou práci odváděl původně 1,6litrový čtyřválec. Ten byl nicméně s příchodem roku 1993 nahrazen modernější jedna-sedmou, která místo karburátoru používala jednobodové vstřikování od koncernu General Motors.
Tento motor je v prodeji dodnes, i proto jsou neskutečně významné změny, na které dojde u nově příchozí varianty Niva Sport. O tom se mluví již nějaký ten pátek, zatím však nebylo upřesněno, kdy toto provedení dorazí do prodeje. A mnoho se pak ve finále není ani o konkrétním naladění 1,6litrového motoru. Dosavadní informace jen naznačovaly, že půjde o agregát z Lady Vesta, jenž bude v osmiventilové verzi produkovat 106 koní, v šestnáctiventilové pak 126 koní.
Nově nicméně obvykle dobře informovaný novinář Pavel Atrošenko mluví o tom, že Niva Sport by měla převzít jednotku z Lady Granta Sport. O jedna-šestku pak sice půjde stůj co stůj, výkon by ovšem měl činit 120 koní. Ve srovnání se stávajícími 83 koňmi se nadále bude jednat o zhruba 50procentní nárůst, přičemž v nemalé míře by měl narůst rovněž točivý moment. V důsledku toho se změní jízdní dynamika, přičemž třeba zrychlení z klidu na stovku má z 19 sekund klesnout na nějakých 12 s.
Novinář z Toljatti dále zjistil, že Niva Sport se změní více, než se dosud očekávalo. A místo na terén se zaměří hlavně na silnici. Středový tunel totiž bude v jejím případě hostit pouze dvě hlavice namísto tří u standardní Lady Niva Legend. Redukční převodovku a uzávěru diferenciálu tedy nebude možné ovládat separátně, nýbrž najednou. Celý mechanismus byl přitom převzat z modernějšího SUV Niva Travel.
Co dalšího se změní? Počítat lze rovněž s mnohem bohatším standardem. Výbava má totiž zahrnovat sportovní přední sedadla, stejně jako volant z již zmíněné Lady Granta Sport. Ten bude stejně jako sedadla obšit kůží, trochu překvapivé je s ohledem na výše zmíněné začlenění šnorchlu pro sání motoru. Ani Niva Sport tedy zjevně nebude v terénu žádným ořezávátkem, zvládat by tedy měla jak brodění, tak třeba jízdu v pouštních dunách.
Lze už jen dodat, že základní Niva v Rusku startuje na 829 900 rublech, tedy na zhruba 213 tisících korun. Verze Sport pak možná bude i dvakrát dražší, z pohledu našince tak nadále zůstane koly pevně na zemi. Pro ruské zákazníky ovšem půjde již o trochu větší sousto, proto by výroba měla být limitována. Na kolik exemplářů ročně a jak dlouho výroba poté potrvá, je nicméně další z oříšků čekajících na své rozlousknutí.




Standardní Niva Legend počítá v kabině se třemi pákami, z nichž jedna je určena k řazení pětistupňového manuálu, zatímco druhá má na povel redukční převodovku a třetí uzávěru diferenciálu. U verze Niva Sport ale bude možné počítat pouze se dvěma. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Drom
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ferrari ukázalo nový supersport se dvěma volanty. Auto bude prodávat, reálně ale nikdo nezatočí ani s jedním z nich
před 8 minutami
Aby to nezapadlo: I s koncem roku 2025 si můžete v ČR koupit nový 130koňový dieselový rodinný kompakt za 430 tisíc Kč
před 2 hodinami
Maserati vůbec poprvé předalo svou techniku italské policii, své prodeje tím zvýšilo dramaticky
před 4 hodinami
Toyota poprvé pořádně ukázala novou Corollu a šokuje. Nevypadá jako nic, na co jsme dosud zvyklí
před 5 hodinami
Prodeje v Evropě dál táhnou spalovací motory, má je 84 procent nových aut. Úspěch elektřiny visí na 4 zemích, Tesla přišla o 40 procent zákazníků
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
