Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové BMW řady 5 s tím starším, udiví vás, jak se jeví jedno vedle druhého
28.5.2023 | Petr Miler
Nové pětkové BMW opět způsobilo rozruch, i když se zdá, že se jej bavorská značka snažila dělat tak, aby přesně k tomu nedošlo. I proto je přímé srovnání s předchozí generací udivující, obě auta působí velmi podobně. Tedy až na jejich výšku.
Mnichovská automobilka tento týden představila novou generaci stále klíčové pětkové řady a znovu rozjitřila vášně. Z novinky je sice patrné, že BMW zůstalo věrné svému slibu a vozu střihla na o poznání konzervativněji pojatý šat, možná se ale držela při zemi až příliš. Novinka působí poněkud lacině a nenápaditě, navíc překvapuje svou výškou, která se vůbec nedrží tradic bavorské značky.
Proč? Protože v případě novinky slouží stejná základ pro spalovací verze i elektrickou alternativu i5. A výsledek je tak trochu půl vola, půl včely, což nejlépe vynikne při pohledu na úplně základní provedení. Neříkáme, že nová pětka je ošklivá nebo nepovedená, na rozdíl od nevtíravé elegance dosavadního provedení ale nepřináší smířlivé reakce publika, což zrovna v případě tohoto vozu může být problém.
I proto jsme si dosavadní a nové provedení vozu postavili vedle sebe bok po boku. Pochopitelně elektronicky, jinou šanci nám BMW zatím samozřejmě nedalo, ale protože Němci pořád pořizují oficiální fotky „přesně podle síťového grafu”, není žádný problém najít prakticky do puntíku stejné pohledy na úplně jiná auta, jejichž příchod na trh dělí řada let. A tak vám níže nabízíme virtuální srovnání pětky G60 s pětkou G30 ve skoro dokonalé podobě.
Čekali jsme, že auta vedle sebe budou jako den a noc, jako Vémolova pěst proti Bondově vodce s Martini, i nás ale nakonec udivilo, jako jsou si obě auta podobná. Řada 5 G30 po faceliftu je střižená velmi podobně jako čerstvá novinka a zvenčí vozy oba vozy bok po boku nepůsobí dramaticky jinak. Musí to tedy být výška a celková mohutnost nového provedení, která způsobuje rozruch, jinak si to nedovedeme vysvětlit.
Jinou kapitolou je interiér, ten se změnil skoro k nepoznání. Zda k lepšímu nebo k horšímu, to posuďte sami, pohled konzervativců si ale dokážete představit - uvítali bychom více tlačítek jako v předchozím provedení, modernější architektura novinky ale není k zahození. Nicméně podívejte se na to všechno svou optikou, více než kdy jindy tady platí otřepané „kolik lidí, tolik chutí”.










Nové a předchozí BMW řady 5 nakonec udivují hlavně svou podobností. Až na tu výšku, až na tu výšku... Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zaříznutý bestseller Fordu už dnes koupíte jen jako ojetinu, i pár let starý najednou stojí pakatel
před 8 hodinamiBohatý kupec supersportu pro vyvolené se asi zděsil toho, co sám stvořil, prodal ho po prvním dni na okruhu a 106 ujetých km
před 9 hodinamiJak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
před 11 hodinamiMercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
včeraMajitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.14. 00:56 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 08.13. 23:08 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.13. 20:50 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.13. 14:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam