SRT Viper TA 2013: Zmije se mstí za porážku od výběhové Corvette

(+ video) Už příští týden představí Chrysler na autosalonu v New Yorku ráznou odpověď na prohru nového SRT Viper s výběhovým Chevroletem Corvette ZR1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SRT Viper TA 2013: Zmije se mstí za porážku od výběhové Corvette

19.3.2013 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

SRT Viper TA 2013: Zmije se mstí za porážku od výběhové Corvette

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Už příští týden představí Chrysler na autosalonu v New Yorku ráznou odpověď na prohru nového SRT Viper s výběhovým Chevroletem Corvette ZR1.

Příznivci Chevroletu Corvette a Dodge (tedy dnes už SRT) Viper se mají v lásce a úctě asi jako německé kluby majitelů VW Golf a Opelu Astra. Umíte si proto zřejmě představit, co způsobil nedávný vzájemný srovnávací duel magazínu Motor Trend obou amerických sportovních ikon, při které výběhová ZR1 porazila na hlavu (až o dvě vteřiny) zbrusu novou Zmiji na okruhu Laguna Seca a ještě přitom stanovila s časem 1:33,70 min. rekord mezi produkčními vozy, když přitom zdolala i speciální Viper ACR.

Tohle už vytočilo nejen fanoušky Viperu, ale nakrklo i samotné vedení Chrysleru, které se rozhodlo konat. Podle šéfa divize SRT Ralpha Gillese neuměli autoři testu řídit a navíc měla Corvette při téměř identickém poměru váhy a výkonu výhodu v podobě pneumatik Michelin Pilot Sport Cup proti jejich Pirelli P Zero Corsa. S takovou námitkou - a to si uvědomoval rovněž Gilles - však Chrysler svou pravdu neobhájí, za volantem neseděl ledasjaký amatér ale závodní pilot Randy Pobst. SRT se proto rozhodlo pro ráznější krok.

Během velmi krátké doby automobilka postavila nový Viper TA, přičemž zkratka neznamená nic menšího než Time Attack. Vůz je postaven na základech standardního modelu a nikoli lépe vybavené a tudíž i těžší verze GTS, dostal však navíc tužší tlumiče Bilstein Damptronic, jiné pružiny, pevnější zkrutné stabilizátory a místo původní hliníkové rozpěry ve tvaru písmena X se nad motorem objevila nová, vyrobená z uhlíkového kompozitu.

Ani aerodynamika nezůstala identická. Konstruktéři změnili proudění vzduchu kolem novinky přidáním hlubšího karbonového „lízátka“ a dozadu nainstalovali stavitelný spoiler ze stejného materiálu. Již o poznání klidnější Gilles prozradil lidem z Motor Trendu, že jeho vývojový tým strávil hodně času především nastavováním podvozku na okruhu a optimalizací aerodynamiky v tunelu. Výsledkem je „oranžáda“, kterou původci roztržky dostali rovnou k otestování a opět na okruhu Laguna Seca.

Máme za to, že by od nás asi nebylo fér, kdybychom vám jen tak prozradili, jak souboj se stopkami a především Chevroletem Chorvette ZR1 nakonec dopadl. Pointa stojí za to. Naštěstí z „opravné“ jízdy již existuje i videozáznam, tak se na něj podívejte sami. Můžeme k tomu říci jen dvě věci. Méně jazykově nadaní uvidí výsledek v přehledné tabulce a těch 33 majitelů paketu TA (víc jich SRT vyrobit opravdu nehodlá), nebude mít důvod cítit se ošizeně.


SRT Viper TA 2013: Zmije se mstí za porážku od výběhové Corvette - 1 - SRT Viper TA 2013 01SRT Viper TA 2013: Zmije se mstí za porážku od výběhové Corvette - 2 - SRT Viper TA 2013 02SRT Viper TA 2013: Zmije se mstí za porážku od výběhové Corvette - 3 - SRT Viper TA 2013 03
Za zmínku asi stojí fakt, že Viper TA dosáhl svůj čas na původních pneumatikách Pirellli

Zdroj: Motor Trend

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše