Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit

Výkonově jsou na tom stejně, časově je dělí jedna generace. Přesto je dle amerického Motor Trendu nový Viper pomalejší než odcházející Corvette ZR1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit

20.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výkonově jsou na tom stejně, časově je dělí jedna generace. Přesto je dle amerického Motor Trendu nový Viper pomalejší než odcházející Corvette ZR1.

Nový SRT Viper je prý pomalejší než dosluhující Chevrolet Corvette ZR1, tvrdí magazín Motor Trend a opírá se přitom o časy profesionálního závodníka a novináře Randyho Pobsta, který při vzájemném srovnávacím testu jezdil s oběma vozy na okruhu Laguna Seca. Možná si říkáte: „No a co?” Nebyl by to první a jistě ani poslední případ, kdy to starší vůz natřel jinému, novějšímu. Tak to prostě občas chodí. Jenže tímto závěrem celá věc neskončila, šéf značky SRT Ralph Gilles to vzal osobně a na Twiteru naznačil, že Pobst neumí řídit. Tedy přinejmenším ne „jeho” auto.

Abychom se v této hře snáz zorientovali, bude lepší, když se nejdříve podíváme, jaká auta zde proti sobě stojí. Nejvýkonnější Corvette ZR1 disponuje vidlicovým osmiválcem LS9 s objemem 6,2 litru, který navíc přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem Eaton TVS R2300. Pohonná jednotka dokáže vyprodukovat 647 koní při 6 500 otáčkách a nejvyšší točivý moment 819 newtonmetrů při 3 800 ot./min. Naproti tomu Viper se spoléhá na atmosférický desetiválec s objemem 8,4 litru, který na zadní kola posílá 649 koní při 6 200 otáčkách a 813 newtonmetů při 5 000 ot./min. To je docela vyrovnané, ale jak se to má s hmotností?

Bez ohledu na tabulková čísla Motor Trend vypočítal naprosto identickou výkonovou hmotnost 2,36 kg na 1 hp, proto asi ani nepřekvapí, že oba stroje dosáhly při akceleraci z 0 na 60 mil/h (96 km/h) a 0 100 mil/h (160 km/h) úplně stejné časy - 3,4, respektive 7,3 sekundy. Má tedy ZR1 prostě jen lépe nastavený podvozek? Časy z Laguna Seca to opravdu naznačují. Přestože SRT Viper byl schopen zajet jedno kolo za 1:35,77 min. a překonal při tom auta jako Ferrari 458 Italia, Lexus LFA, Audi R8 GT, Porsche 911 997 GT3 RS a údajně dokonce Nissan GT-R, Chevrolet Corvette ZR1 byl o 2,1 sekundy rychlejší. A to opravdu není málo, spíše je to vzhledem k délce okruhu v Laguna Seca něco jako věčnost.

Tímto bychom mohli epický příběh jedné velké bitvy uzavřít, jenže Chrysler evidentně nechce složit zbraně a odejít jako poražený. Ralph Gilles napsal na svůj kanál na Twitteru několik vět, které nepotřebují komentáře: „Obě auta jsme testovali na několika okruzích a nikdy jsme nenaměřili tak velký rozdíl. Spousta řidičů se Viperu zbytečně bojí,“ napsal Gilles a horké železo koval dál. „Měli jsme ZR1 asi dva roky. Skvělý vůz, ale naše auto prostě odměňuje potřebnou statečnost, kterou Motor Trend zmiňuje.“ Do dalších statusů pak napsal: „V autě je toho ještě spousta, pozvedněte hru a najdete zbylých deset procent. Randy s Viperem vždycky bojoval.“

Znamená to tedy, že je závodní pilot Randy Pobst dřevo nebo Ralph Gilles ufňukaná holka neschopná přijmout porážku? Pravda bude skoro jako vždycky někde uprostřed. Je nutné uznat, že auto jako Viper nemusí sednout všem řidičům, podle nás neexistuje pilot, který by byl schopen dokonale ovládnout sto procent aut bez ohledu na jejich koncepci, naladění a spoustu dalších faktorů. Zároveň ale musíme říci, že Corvette C6 se opravdu povedla a kdo ví, jestli bude C7 citelně rychlejší, zvláště pak, když nová ZR1 dorazí kdoví kdy.

Žádné podobné srovnání prostě není automaticky dokonalé a aniž bychom si mysleli, že Motor Trend výsledky jakkoli manipuluje, říká jeho test nakonec jediné - že Pobst je výrazně rychlejší za volantem ZR1. K jakýmkoli podobným závěrů platným právě pro vás musíte dojít sami, absolutní pravda je v tomto případě k nenalezení.


Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 1 - Corvette ZR1 nove foto 01Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 2 - Corvette ZR1 nove foto 02Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 3 - Corvette ZR1 nove foto 03Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 4 - Corvette ZR1 nove foto 04Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 5 - Corvette ZR1 nove foto 05Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 6 - Corvette ZR1 nove foto 06Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 7 - SRT Viper 2013 dalsi set fotek 04Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 8 - SRT Viper 2013 dalsi set fotek 05Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 9 - SRT Viper 2013 dalsi set fotek 06Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 10 - SRT Viper 2013 na nove sade fotek 05Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 11 - SRT Viper 2013 na nove sade fotek 03Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 12 - SRT Viper 2013 na nove sade fotek 04Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 13 - SRT Viper 2013 na nove sade fotek 19Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 14 - SRT Viper 2013 na nove sade fotek 20Nový Viper prohrál srovnání s Corvette C6 ZR1. Šéf SRT říká: Naučte se ho řídit - 15 - SRT Viper 2013 na nove sade fotek 21
Na okruhu Laguna Seca má být ZR1 o 2,1 sekundy rychlejší než Viper, šéf SRT s tím ale nesouhlasí

Zdroj: Motor Trend přes Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše