Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Stylově opustit tento svět lze nyní levně v jinak skromném autě, pro těžké časy je jak dělané
5.9.2022 | Petr Prokopec
Úpravy sériových aut do této podoby nejsou obecně vzato ničím nový. Obvykle se ale soustředí buď na honosné modely, a tak se snaží nabídnout maximální styl a luxus, popř. jde o obyčejné, co nejlevnější pohřebáky bez špetky invence. Tento vůz oba světy spojuje v jeden.
Pohřby prakticky odjakživa patří mezi slavnostní ceremoniály, jenž v sobě odráží způsoby té či oné kultury a určitou představu o posmrtném životě. Právě proto byly dříve zejména vladaři pohřbíváni spolu s obrovským jměním, které jim mělo zaručit, že vládnout budou i na onom světě. V současné době pak dokonce i v této branži začínají sílit ekologické trendy. Lidé se tak stále častěji, a to dokonce i v České republice, ptají po vodní kremaci či kryomaci, tedy na ty formy zpopelnění, které se obejde bez přímých emisí z nebožtíků samotných.
Většina lidí ale i v současné době zůstává u tradic, jejichž součástí je i odvoz rakve s nebožtíkem a případný smuteční průvod. Pokud jde navíc o automobilové fanoušky, pak jejich přáním nezřídka je, aby finální cesta proběhla stylově a v souladu s tím, co onen člověk vyznával během života. Obvykle vídáme takto upravená luxusní auta typu Mercedes-Benz, aby pohřeb měl tu správnou úroveň, někdy ale dojde i na bizarnosti z jiných sfér. Mezi ně pak lze bez otálení zařadit i Peugeot 208 upravený na luxusní pohřebák - výsledkem je obecně vzato skromné, levné, ale ve výsledku stylové auto.
Za úpravou francouzského hatchbacku stojí společnost Carrozados Rosano, která sídlí v argentinské Córdobě. Její dílo bylo založeno na základní verzi Peugeotu 208, takže dopředu se nastěhovala pouze halogenová světla, přičemž pomalu veškeré naznačené průduchy či ventilační otvory jsou zaslepené. To vše se stará o skromné vnější vzezření, uvnitř se ale nebožtík (dá-li se to tak říci...) špatně cítit nebude. Pro současnost ideální kombinace.
Z originálního vozu totiž zůstala zachována v podstatě jen přední část se zadním nárazníkem a světlomety. Vše ostatní prošlo zásadní proměnou. Pětidveřový hatchback se tedy změnil v třídvířko, neboť zadní pár již nebyl potřeba. Místo toho došlo k protažení rozvoru i karoserie, střecha mimo to zamířila o pár centimetrů výše. Zejména prostor pro rakev ale působí jako z jiného světa, neboť tu máme kombinaci koženého čalounění, diodového podsvícení a ocelového lůžka, které udrží rakev na svém místě, i kdyby se řidič rozhodl pro pohřební rallye.
Pod kapotu se nicméně nastěhoval jen 1,2litrový tříválec, který si musí vystačit bez turba. Na kontě má tedy jen 83 koní výkonu a 118 Nm točivého momentu, to na rallye nebude. Problém to ovšem nepředstavuje, koneckonců jsme ještě neviděli smuteční průvod, který by za vozem s rakví musel běžet. A jelikož většina pohřbů se odehrává přes den, ve finále nelze jako problém brát ani výše zmiňovaná světla.
Celý kompromis tak jen naznačuje, že upravený Peugeot 208 bude určen hlavně těm, kdo chtějí odejít stylově, ovšem zároveň nezruinují pozůstalé. Kolik ovšem auto stojí, nebylo upřesněno. Jelikož ale Carrozados Rosano proměnila na pohřebák zmíněnou základní verzi Peugeotu 208, dá se počítat s relativně nízkou částkou, které bude odpovídat i cena pohřbu.





Na onen svět se lze nyní nechat stylově přepravit v upraveném Peugeotu 208, slibuje vysokou úroveň za nízkou cenu. Foto: Carrozados Rosano, tiskové materiály
Zdroj: Carrozados Rosano
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025