Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Advanced Tourer Concept: nové Legacy se rýsuje
7.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přivítejte další hvězdu blížící se tokijské Motor Show. Na svědomí ji má opět Subaru a i když jde jen o koncept, jasně naznačuje podobu nového Legacy.
Zdá se, že i letošní autosalon v Tokiu se novinkami japonských automobilek bude jen hemžit. Možná si říkáte, že tato asociace je překvapivá asi tak jako plzeňská hospoda plná Prazdroje, ale to jste zapomněli na jarní zemětřesení, které drtivě otřáslo nejen japonským průmyslem. Bylo tedy velkou otázkou, jak moc tato událost zdrží práci vývojových oddělení tamních automobilek, nyní to ovšem vypadá, že se Japonci dokázali přes tyto nepříjemnosti přenést.
V Tokiu totiž již nyní, stále více než tři týdny před startem samotného autosalonu, očekáváme premiéry sporťáků Subaru BRZ STi a Toyota FT-86, předobrazu nové Mazdy 6 v podobě konceptu Takeri a nejnověji i Advanced Tourer Concept od Subaru. To už jsou čtyři velké věci a předpokládáme, že většinu trumfů japonští výrobci stále pevně svírají v rukou. Nespekulujme ale nyní o tom, co za novinky můžeme ještě v Zemi vycházejícího slunce očekávat a pojďme se blíže podívat na tu nejžhavější.
Jméno Advanced Tourer Concept (v češtině něco jako „pokročilý cestovní koncept”) zní poněkud nejednoznačně, při pohledu na první uvolněné snímky je ale zřejmé, k jakému sériově vyráběnému modelu tento vůz spěje. Jde o jakéhosi ideového následníka starší studie Hybrid Tourer, kterou více přibližuje sériovému provedení, tedy budoucímu modelu Legacy. I když oficiálně uvolněné snímky jsou zatím dosti „upoutávkové” a novinku dokonale neodhalují, je i z toho co vidíme zřejmé, že design vozu o délce The 4 580 mm, šířce 1 840 a výšce 1 430 mm vyrazil směrem k hranatějším tvarům. Dá se snad i říci, že v tomto směru překonává novou Imprezu, která též pozbyla většiny oblin, Advanced Tourer Concept jde ale ještě dál.
Zatímco exteriér se produkční podobě značně blíží, vnitřek odhalený na zrovna detailně propracované počítačové ilustraci má k jakékoli finální podobě zjevně dosti daleko. Slovně výrobce upozorňuje na kompletně prosklenou střechu a nový palubní systém schopný dokonce i přístupu na internet. Hmatatelného ale nevidíme nic.
Krom přiložených obrázků a pár obecných frází toho Subaru k tomuto konceptu neřeklo zrovna mnoho, to nejpodstatnější ale víme. Neboť každý na trhu uplatnitelný vůz dnes musí být „sportovní, praktický a ohleduplný k přírodě” (tedy spíše se tak musí tvářit), je prý přesně takové i toto nové Subaru. Pod jeho kapotou tak najdeme hybridní pohonné ústroj sestávající z čtyřválcového spalovacího motoru o objemu 1,6 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Na Subaru trochu nezvyklá míra, tradicionalisty ale jistě potěšíme tím, že jde stále o agregát s protiběžnými písty neboli o boxer. Zážehové jednotce pomáhá i zatím blíže nespecifikovaný elektromotor, který bude zřejmě přímo navazovat na motor či převodovku. Pohon všech kol je totiž stále řešen přes tradiční kardany a diferenciály (tedy žádná elektrická čtyřkolka) a elektromotor zároveň při brzdění slouží jako generátor elektrické energie.
Tento relativně jednoduchý systém prý Subaru použilo kvůli jeho jednoduchosti a nízké hmotnosti, krom pomoci spalovacímu motoru a rekuperaci kinetické energie pak také samostatně zajišťuje pohyb auta v nízkých rychlostech. Do jaké rychlosti si s autem poradí sám ale opět nevíme. Ze zbylých prvků se výrobce pochlubit už jen z dřívějška známým systémem EyeSight, který se pomocí kamer „dívá okolo auta” a upozorňuje řidiče na nebezpečí hrozící od objektů v blízkém okolí.
Jak vidíte, neznámých je stále dost, je ale vcelku pochopitelné, že si je automobilka schovává pro tokijskou premiéru. Chytřejší bychom tedy měli být za nějaké tři týdny, kdy by nám Subaru mohlo s menším předstihem odhalit vše důležité.




Subaru Advanced Tourer Concept zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 3 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 6 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva