Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Advanced Tourer Concept: nové Legacy se rýsuje
7.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přivítejte další hvězdu blížící se tokijské Motor Show. Na svědomí ji má opět Subaru a i když jde jen o koncept, jasně naznačuje podobu nového Legacy.
Zdá se, že i letošní autosalon v Tokiu se novinkami japonských automobilek bude jen hemžit. Možná si říkáte, že tato asociace je překvapivá asi tak jako plzeňská hospoda plná Prazdroje, ale to jste zapomněli na jarní zemětřesení, které drtivě otřáslo nejen japonským průmyslem. Bylo tedy velkou otázkou, jak moc tato událost zdrží práci vývojových oddělení tamních automobilek, nyní to ovšem vypadá, že se Japonci dokázali přes tyto nepříjemnosti přenést.
V Tokiu totiž již nyní, stále více než tři týdny před startem samotného autosalonu, očekáváme premiéry sporťáků Subaru BRZ STi a Toyota FT-86, předobrazu nové Mazdy 6 v podobě konceptu Takeri a nejnověji i Advanced Tourer Concept od Subaru. To už jsou čtyři velké věci a předpokládáme, že většinu trumfů japonští výrobci stále pevně svírají v rukou. Nespekulujme ale nyní o tom, co za novinky můžeme ještě v Zemi vycházejícího slunce očekávat a pojďme se blíže podívat na tu nejžhavější.
Jméno Advanced Tourer Concept (v češtině něco jako „pokročilý cestovní koncept”) zní poněkud nejednoznačně, při pohledu na první uvolněné snímky je ale zřejmé, k jakému sériově vyráběnému modelu tento vůz spěje. Jde o jakéhosi ideového následníka starší studie Hybrid Tourer, kterou více přibližuje sériovému provedení, tedy budoucímu modelu Legacy. I když oficiálně uvolněné snímky jsou zatím dosti „upoutávkové” a novinku dokonale neodhalují, je i z toho co vidíme zřejmé, že design vozu o délce The 4 580 mm, šířce 1 840 a výšce 1 430 mm vyrazil směrem k hranatějším tvarům. Dá se snad i říci, že v tomto směru překonává novou Imprezu, která též pozbyla většiny oblin, Advanced Tourer Concept jde ale ještě dál.
Zatímco exteriér se produkční podobě značně blíží, vnitřek odhalený na zrovna detailně propracované počítačové ilustraci má k jakékoli finální podobě zjevně dosti daleko. Slovně výrobce upozorňuje na kompletně prosklenou střechu a nový palubní systém schopný dokonce i přístupu na internet. Hmatatelného ale nevidíme nic.
Krom přiložených obrázků a pár obecných frází toho Subaru k tomuto konceptu neřeklo zrovna mnoho, to nejpodstatnější ale víme. Neboť každý na trhu uplatnitelný vůz dnes musí být „sportovní, praktický a ohleduplný k přírodě” (tedy spíše se tak musí tvářit), je prý přesně takové i toto nové Subaru. Pod jeho kapotou tak najdeme hybridní pohonné ústroj sestávající z čtyřválcového spalovacího motoru o objemu 1,6 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Na Subaru trochu nezvyklá míra, tradicionalisty ale jistě potěšíme tím, že jde stále o agregát s protiběžnými písty neboli o boxer. Zážehové jednotce pomáhá i zatím blíže nespecifikovaný elektromotor, který bude zřejmě přímo navazovat na motor či převodovku. Pohon všech kol je totiž stále řešen přes tradiční kardany a diferenciály (tedy žádná elektrická čtyřkolka) a elektromotor zároveň při brzdění slouží jako generátor elektrické energie.
Tento relativně jednoduchý systém prý Subaru použilo kvůli jeho jednoduchosti a nízké hmotnosti, krom pomoci spalovacímu motoru a rekuperaci kinetické energie pak také samostatně zajišťuje pohyb auta v nízkých rychlostech. Do jaké rychlosti si s autem poradí sám ale opět nevíme. Ze zbylých prvků se výrobce pochlubit už jen z dřívějška známým systémem EyeSight, který se pomocí kamer „dívá okolo auta” a upozorňuje řidiče na nebezpečí hrozící od objektů v blízkém okolí.
Jak vidíte, neznámých je stále dost, je ale vcelku pochopitelné, že si je automobilka schovává pro tokijskou premiéru. Chytřejší bychom tedy měli být za nějaké tři týdny, kdy by nám Subaru mohlo s menším předstihem odhalit vše důležité.




Subaru Advanced Tourer Concept zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 8 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 7 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 8 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 10 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 11 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1