Home > Rubriky a sekce > Představení, Technika > Článek
Subaru Boxer Sports Car Architecture: pohled pod sukně
1.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Není ničím novým, že Toyota a Subaru společně vyvíjejí malé sportovní kupé. Karoserii už jsme viděli, teď můžeme nahlédnout pod ni.
Již dnes ráno se k nám dostaly obrázky předprodukční verze kupé FT-86 II, jak Toyota svou verzi nazývá. Je na nich malý sporťák s agresivně řezanými rysy. Pokud by člověk měl soudit jen podle vzhledu, mohl by se domnívat, že se pod kapotou nachází alespoň V6. Je to ale jinak, nachází se tam plochý boxer z produkce Subaru, který přes automatickou převodovku typu CVT pohání zadní kola. Jak přesně je vše uspořádáno si můžeme prohlédnout na konceptu Boxer Sports Car Architecture, který je vystaven na stánku Subaru v Ženevě.
Znalcům se teď asi kroutí uši, Subaru a zadní náhon? Ano, je to tak, Subaru v tomto případě opustilo jedno ze svých hlavních know-how a při zachování typického motoru s protiběžnými písty vytvořilo šasi s pohonem jen jedné nápravy. To ovšem přineslo své výhody. Odpadla tím totiž spousta železa, která je za normálních okolností pod úrovní motoru a za ním. Motor tak mohl být posunut vzad a níž. Sedí v podstatě těsně nad přední nápravou.



To bude jistě mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti nového kupé. Už tak úplně pozitivní nejsou zprávy o použitém motoru. „Toyobaru” bude pohánět atmosféricky plněný dvoulitr o zatím nespecifikovaném výkonu. Vsadil bych se ale, že se bude jednat o jednotku FB20, která byla nedávno představena ve Forestru. Navazuje na předchozí EJ20 a jedním ze základních rozdílů je změna poměru vrtání a zdvihu. Při hodnotách 84 x 90 mm se jedná o naddčtvercový motor, jehož hlavní výhodou má být nižší spotřeba paliva. Maximálním výkonem 148 k při 6 000 ot./min ale ve spojení se sportovním kupé rozhodně neoslní. Je ale možné, že Subaru připravuje něco lepšího. A když ne, jistě pomůže nějaký úpravce a vymyslí, jak pod vysokou kapotu dostat třeba kompresor.
Rozměry ani hmotnost zatím neznáme, jediným oficiálním číslem je rozvor. Přesně 2 570 mm v kombinaci s relativně krátkými převisy Toyoty FT-86 II naznačuje, že by se auto mohlo s délkou vejít do 4 metrů. Interiér tedy bude dvoumístný, maximálně v uspořádání 2+2.
Zanechme ale spekulací, jsem přesvědčen, že se zanedlouho dozvíme mnohem více, během zítřka vám nabídneme i živé fotografie ze Ženevy. Produkční verze by totiž měla ke slovu přijít už v příštím roce.
Subaru Boxer Sports Car Architecture
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
15.9.2025Jaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
15.9.2025Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
15.9.2025Majitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
15.9.2025Ztráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
15.9.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 21:42 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.15. 10:34 - Truck Daškam
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986