Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ STI Performance: ostré BRZ plně odhaleno, má 450 koní
2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé dostalo agresivnější vizáž i závodní kokpit. Pod kapotou pak pracuje přeplňovaný dvoulitr, který sériový výkon více než zdvojnásobil.
Koncepční Subaru BRZ STI Performance jsme si v krátkosti mohli představit již včera, kdy se na světlo světa dostaly první fotky a informace. Ty byly však spojené především s designem, nikoliv se záležitostmi pod kapotou. Tu dnes můžeme nazdvihnout, přičemž v takové chvíli máme stejně jako u sériového modelu tu čest s dvoulitrovým plochým čtyřválcem. Nejde však o atmosférický boxer, nýbrž o přeplňovanou jednotku, která pohání okruhovou verzi BRZ GT300 a jenž zadní kola zásobuje výkonem 350 koní a točivým momentem 440 Nm.
Subaru ve svých materiálech sice přímo neuvádí, jakým výkonem disponuje koncept, podle Dominika Infanteho, manažera pro vztahy s veřejností, by ovšem BRZ STI Performance mělo být naladěno spíše na nějakých 450 koní. Při pohledu na toto nemalé stádo by vám však neměl na tváři narůst úsměv od ucha k uchu, neboť značka zatím se sériovou výrobou nepočítá. Místo toho má koncept sloužit jako výkladní skříň pro americký trh, na kterém chce značka nabízet více modelů a produktů divize STI (Subaru Tecnica International). Jelikož ale dané modifikace kromě ladění podvozku, brzd a aerodynamiky zahrnují i motor, možná se nakonec většího stáda dočkáme.
O dané záležitosti ale raději nebudeme spekulovat, přeci jen slibů na toto téma zde již bylo několik a skutek stále utekl. Místo toho se podíváme na zbytek modifikací, přičemž začneme exteriérem. Ten se nově pyšní 18palcovými kovanými koly, za nimiž se skrývají zakázkové kotouče a destičky Brembo. Nechybí ani tlumiče a pružiny STI, díky nimž byl přitvrzen podvozek, který navíc poklesl o pár milimetrů blíže k zemi.
Dále tu máme nové nárazníky nebo záplavu uhlíkových vláken, z nichž jsou vyrobeny boční prahy, kryty zpětných zrcátek, výdechy za předními koly, držáky světlometů, čelní maska i monstrózní zadní křídlo. Kromě toho se karbon nastěhoval rovněž do interiéru, kde jej najdeme na palubní desce. Dále formuje i spodní a vrchní část volantu, do níž je navíc zasazen digitální displej upozorňující na vhodné řazení.
Povšimnout si můžeme rovněž sedadel Recaro nebo unikátní středové konzole, jejíž vrcholek okupuje rozměrný displej se závodní telemetrií. Řidič má pak k dispozici zakázkové přístroje či stejně jako u standardního modelu šestistupňovou manuální převodovku. Tím nám proměna končí, přičemž vše zvenčí rámuje tradiční modrá barva.
Ta se objevila i na dalších vozech, které Subaru na autosalonu v New Yorku vystavilo. Pozornost byla věnována hlavně několika generacím sedanu WRX STI, čímž je jen potvrzeno, že sportovní divize značky chystá nemalou expanzi na americký trh. Je ale opravdu škoda, že oněch 450 koní u toho prozatím nebude.



















Subaru BRZ STI Performance dostalo do vínku 450 koní, do série však bohužel nedorazí
Místo toho koncept avizuje expanzi divize STI na americký trh...
...což jen v New Yorku podtrhla selekce modelů WRX STI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 17.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
včeraAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
včeraDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
včeraMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
včeraAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
včera
Živá témata na fóru
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 04:37 - Sethlarkess
- Policejní kontroly a měření 06.18. 22:53 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch