Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fuji Heavy Industries má svůj první produkční hybrid. Zabalený do crossoveru XV jej Subaru představilo na autosalonu v New Yorku.
Při výběru úsporného Subaru se evropští zákazníci budou ve většině případů i nadále spoléhat na naftový boxer, klientela ve Spojených státech však i vzhledem ke svému značnému odporu k dieselům takovou možnost nemá. Pro ni, především pak ale pro legislativu pokutující vyšší než stanovenou spotřebu nechal koncern FHI sestrojit svůj vůbec první hybridní model.
Platformou pro benzín-elektrickou jednotku se stal crossover XV, prodávaný ve Spojených státech s přídomkem Crosstrek. Jádrem pohonného systému je plochý zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 150 koní a točivém momentu 196 newtonmetrů a původní je rovněž převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Navíc byl do vozu instalován elektromotor o výkonu 10 kW integrující rovněž funkci generátor a startéru zapojeného do systému stop-start.
Automobilka se při výběru zdroje pro elektromotor rozhodla použít místo modernějších lithium-iontových akumulátorů nikl-metal hydridové baterky, jejich kapacitu ovšem nezveřejnila. Známá není ani jejich hmotnost, Subaru však alespoň přiznalo, že hybridní technologie zvýšila hmotnost dřívějšího auta „přibližně o 136 kg“.
Zbytek techniky se neměl, hybridní XV si proto nadále zachovává permanentní pohon všech kol Symmetrical AWD. Subaru uvádí, že jejich novinka je „nejúspornějším crossoverem 4x4 na severoamerickém trhu“ a toto tvrzení podporuje kombinovanou papírovou spotřebou 7,6 litru na 100 kilometrů.
Zvnějšku se XV Crosstrek Hybrid od svých běžných sourozenců (kromě nápisů Hybrid) neodlišuje a to samé platí rovněž pro kabinu. Jinak vypadá pouze menu multimediálního rozhraní, které kromě obvyklých parametrů zobrazuje rovněž tradiční piktogramy zachycující aktuální směrování výkonu na kola a energií mezi jednotkami a akumulátory.
Cena auta dosud zveřejněna nebyla, Subaru však pospíchat nemusí. Prodej hybridu se ve Spojených státech rozjíždí až koncem letošního roku jako modelový rok 2014. Jestli dorazí také do Evropy, teprve uvidíme.




















Subaru slibuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km měřenou podle realističtější normy EPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejčtenější články
Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19.5.2025Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva