Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV: sériový crossover se vzdává jména Impreza
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) XV sice vychází z hatchbacku, v oficiálních materiálech ale po jméně Impreza není stopy. Zavedené značení tak opouští další model.
Koncern FHI netrpí přebytkem prostředků, aby si mohl dovolit vyvíjet nepřeberné množství modelových řad. Takže si k dalším „samostatným“ automobilům pomůže podobným způsobem, jako to dělá Porsche při rozčleňování jednotlivých typů devětsetjedenáctky. Od Imprezy směrem dolů, blíže k asfaltu, se vydá STi, nahoru zase půjde XV a to doslovně - minimální světlá výška činí 220 mm, takže to robustnější oplastování nebude vypadat tolik tristně, jako u některých osobních automobilů německé provenience vybavených pouze pohonem předních kol.
Když jsme při těch číslech, rozměry XV činí 4 450 x 1 780 x 1 570 mm, což jsou podle standardního vzorce hodnoty pro délku, šířku a výšku. Zbývá nám rozvor (2 645 mm) a máme též rozchody obou náprav - vpředu i vzadu to dělá stejných 1 525 mm.
Vůz dostane na začátku tři pohonné jednotky. Základem se stane zážehová šestnáctistovka typu boxer s dosud neznámými parametry, nad ní bude další plochý čtyřválec 2,0 litru, známý též z modelu Forester. Atmosférický motor má výkon 150 koní při 6 200 ot./min a maximální točivý moment 196 newtonmetrů při 4 200 ot./min.
Silnější agregát bude spřažen buď se šestistupňovým manuálem (se spotřebou 6,9 l/100 km) nebo převodovkou Lineartronic, tedy skříní s plynule měnitelným převodem. S tímto automatem se bude dodávat také systém stop-start a Subaru již změřilo jeho průměrnou spotřebu - ta vychází na 6,6 l/100 km a to je o 25 procent lepší číslo, než s původním čtyřstupňovým automatem s klasickým hydrodynamickým měničem.
Ani příznivci nafty nepřijdou zkrátka, tedy minimálně v Evropě ne, pořád ale čekáme na potvrzení Subaru, zdali půjde o standardní stopadesátikoňovou verzi, anebo XV nabídne o něco vyšší výkon.
Bez ohledu na motorizaci zákazníci opět dostanou permanentní pohon všech kol, minimálně 17palcová litá kola, sedm airbagů nebo pádla řazení pod volantem ve spojení s automatem. A pozor, Subaru slibuje i jednu věc dosud nevídanou - výrazně kvalitnější materiály se speciální povrchovou úpravou a kabinu stavěnou s „důrazem na detail“. Inu, proč ne, pokud se nezapomene na to, jak má správné Subaru jezdit, že...
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Subaru XV na oficiálních snímcích. Na začátku se počítá s dvojicí zážehových motorů a v Evropě bude k mání i diesel.
Subaru XV na živých fotkách přímo z Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam