Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Aston Martin by mohla podepírat platforma Mercedesu GL
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka britské automobilky nebude používat název Lagonda, ani logo AMG. A to přesto, že má do výroby v roce 2017 dorazit s německým osmiválcem.
O spolupráci britské a německé značky jsme informovali již loni. Přitom jsme naznačili, že vyloučen není ani společný model. Tím by se podle nejnovějších zpráv mohlo stát SUV, neboť Aston Martin vzkřísil plány na jeho výrobu. Šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetche pak pro změnu prohlásil, že automobilka s třícípou hvězdou ve znaku je „otevřena“ sdílení platformy podepírající Mercedes-Benz GL.
Ačkoliv se přitom zdá, že nám vše zapadá pěkně dohromady, výroba „drsného” Astonu stále jistá není. Podle Zetscheho veškerá kooperace závisí na konkrétním produktovém plánu britské poloviny tohoto účelového partnerstí. Ten se v posledních letech výrazně měnil, neboť původně měly obě značky na produkční verzi konceptu Lagonda spolupracovat již po jeho odhalení v roce 2009.
V mezičase ovšem nejprve zemřel celý projekt, aby následně zamířilo k ledu také možné partnerství mezi Astonem a Mercedesem. Nově byly obě záležitosti znovuoživeny, přičemž podle šéfa britské značky Ulricha Beze nebude společně s novým modelem vzkříšena značka Lagonda. Místo toho by se SUV mělo prodávat pod tradičními křídly Astonu Martin.
Pokud navíc vše půjde podle plánu, pak by se novinka měla v prodeji objevit v roce 2017. Tedy zhruba ve stejné době, kdy bude představena také konkurence od Lamborghini a Bentley. Proti ní by britské SUV mělo vyrazit do boje s osmiválcovým motorem, přičemž vyloučen není ani hybridní agregát. Přeci jen, Mercedes má dobré vztahy s Teslou, a profitovat by z toho mohl i Aston Martin.
Na jakékoliv bližší podrobnosti si ovšem zřejmě budeme muset počkat do oficiálního potvrzení. Aktuálně tak jen dodáme, že navzdory agregátu, platformě a elektrickým komponentům německé výroby neponese britská novinka jediný odkaz na Mercedes či AMG. Zetsche si totiž přeje, aby se daná spolupráce pohybovala jen v „mírných mezích“.








Koncept Lagonda se poprvé ukázal v roce 2009. V mezičase Aston Martin tento projekt ukončil, aby jej nově díky potvrzené spolupráci s Mercedesem zase znovu vzkřísil
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
včera
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nejnovější články
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
před 2 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
