Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Ferrari natočili při testech už jen s drobnou kamufláží, působí skutečně velmi neobvykle
2.5.2022 | Petr Miler
Už mnohokrát jsme slyšeli automobilky tvrdit, kterak jejich SUV bude něco jiného, vzdálí se konvencím a půjde si svou vlastní cestou. Výsledkem bylo pokaždé docela tuctové „esúvéčko”, v případě tzv. FUV Ferrari to ale očividně platit nebude.
Příchod prvního SUV s logem Ferrari je nepochybně na spadnutí, už jsme jej dokonce mohli vidět i bez maskování. Tajně pořízené záběry kdesi v útrobách maranellské fabriky značky ale nedávaly jasnější představu o proporcích auta, tu si můžeme dosud nejlepším způsobem udělat až nyní. V ulicích stejného města byl totiž natočen prototyp vozu kompletně „ve vlastní kůži”, tedy finální karoserii jen s tenounkým maskováním. A není to nezajímavý pohled.
Cílem značky podle jejích slov od počátku ostatně bylo nabídnout auto, které bude největším extrémem své třídy. Když si k tomu přidáme dřívější slova dnes už odvolaného technického šéfa značky Michaela Leiterse (právě usedl do křesla generálního ředitele McLarenu), podle nějž měl vůz spojit vlastnosti nezbytně nutné jak pro SUV, tak pro skutečné Ferrari, dalo se něco neobvyklého čekat. A podle přiloženého videa to přesně tak vypadá.
Už dávno nejde o mulu, kterou bývalo upravené SUV Maserati jménem Levante, ale předprodukční vůz podstupující testy v běžném provozu v okolí Maranella. Auto je zřetelně menší a především nižší než obvyklá SUV, působí spíše jako zvýšený hatchback nebo už neprodávané čtyřmístné Ferrari GTC4 Lusso na fotkách níže. Jen vedle čtveřice míst má i pětici dveří, byť z proporcí se nezdá, že by prostor vzadu vyloženě lákal k nasednutí. SUV Ferrari, které ponese jméno Purosangue, by tak skutečně nemělo působit tuctově, ostatně sama automobilka mu chce říkat FUV - Ferrari Utility Vehicle.
Už zmiňovaný Michael Leiters, někdejší šéf vývoje Porsche Cayenne a Macan, řekl, že SUV a Ferrari nemusí být protiklad. Současně ale přiznal, že i při vývoji tohoto modelu poznává tradiční úskalí vývoje takových aut. Pokud má jít jen o cokoli s vyšší stavbou, pak problémy nevyvstanou, když se ale výrobce rozhodne skloubit vyšší stavbu karoserie a vyšší těžiště s dobrými jízdními vlastnostmi, ovladatelností a současně komfortem, který očekáváte od vozu pro každý den, pak to vůbec není jednoduché.
Z dostupných informací dále víme, že vývojový tým se musí vypořádat i s pohonnými jednotkami a jejich zvukovým projevem. Vůz jako takový se totiž musí zaměřovat na rodinné potřeby a sloužit tedy bude i delšímu cestování, což u Ferrari není obvyklé zadání. Proto musí jako skutečné Ferrari na jednu stranu umět znít, ale současně s tím permanentně nezatěžovat posádku, pakliže si to bude přát.
Pokud tohle všechno Ferrari skloubí způsobem, na kterým neohrne nos ani automobilový nadšenec, pakl klobouk dolů. Na výsledek si ale budeme muset ještě chvíli počkat, byť dlouhá chvíle to určitě nebude - prodeje vozu mají začít letos v červenci a oficiální premiéra tak musí přijít v mezičase. Až po ní budeme mít jasněji v jeho šancích naplnit jistě vysoká očekávání zákazníků značky.



Dlouho se mluvilo o tom, že chystané Ferrari Purosangue bude spíše kráčet ve stopách již ukončeného GTC4 Lusso, a bude tedy spíše jakýmsi zvýšeným hatchbackem než SUV. Video s už jen lehce kamuflovaným prototypem modelu Purosangue níže tomu rozhodně neodporuje. Foto: Ferrari
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 57 minutamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 3 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 4 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva