Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani loňský dobrý rok nepomohl Seatu k návratu do černých čísel. Nadějí je SUV, které by mohlo dorazit již příští rok. Stále je ale třeba jej schválit.
SUV značky Seat je jednou z nejdiskutovanějších záležitostí automobilového průmyslu. Španělská značka navíc již loni před Vánoci potvrdila, že finální design je již hotov, a tak by se mohlo zdát, že nový model bude jednou z hlavních hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Jenže i do takového předprodukčního konceptu má SUV poměrně daleko, neboť stále chybí oficiální požehnání mateřského koncernu Volkswagen. Podle nejnovějších informací k němu však značka nemá daleko.
Pokud tedy vše půjde podle plánu, pak bychom se produkčního SUV měli dočkat někdy na přelomu let 2015 a 2016. O vzhledu samozřejmě můžeme diskutovat, některé technické komponenty však již byly potvrzeny. Víme tak, že novinka by měla stanout na evoluční verzi platformy MQB, která je momentálně ve vývoji. Je tedy zřejmé, že počítat můžeme s velmi nízkou hmotností.
Jelikož daná platforma samozřejmě bude znamenat i redukci nákladů, mohlo by SUV napomoci značce - jediné prodělečné součásti koncernu VW Group - k zisku. Daný segment je ostatně na vzestupu a tak Seat vstupem do něj prakticky nic neriskuje. Zvláště, když se může pochlubit velmi mladistvou skupinou zákazníků (průměrný věk je o 10 let nižší než u Škody).
Na druhou stranu, kvůli zmíněným ztrátám (v roce 2012 to bylo 4,3 mld. Kč) musí Seat každý krok bedlivě zvažovat, zvláště, když zhruba 80 procent produkce značky končí na evropských trzích. Ty se sice nyní zvedají ode dna, na hladinu to však mají ještě daleko. To ostatně potvrzuje šéf Seatu Jürgen Stackmann, který si není jistý, kdy se značka vrátí do černých čísel.
Uvidíme tedy v následujících měsících, jak se celá situace vyvrbí. Dá se ale předpokládat, že jakékoliv váhání by Seatu mohlo jen uškodit. Přeci jen, přízeň zákazníků je vrtošivá a momentální obliba vozů SUV nemusí trvat věčně. Pokud chce tedy Stackmann učinit z automobilky solidní firmu, měl by začít kout železo, dokud je žhavé.















Seat zvažuje SUV již od roku 2007, kdy představil koncept Tribu. Ten o čtyři roky později následovala verze IBX, od té doby však Španělé více mluví než jednají
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
 Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
 Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
 Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
 Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
 Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    