Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější
12.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Modernější motor ve Swiftu má dva vstřikovače na každý válec. Produkuje méně výkonu, ale více točivého momentu a díky vyšší kompresi má brát o 0,7 litru na sto méně.
Nutnost snižovat spotřebu automobilů je s blížícím se rokem 2020 čím dál větší. Kromě toho také, alespoň teoreticky, zákazníci zaplatí méně za palivo, což není z nepodstatných faktorů. Suzuki tedy přichází s novou dvanáctistovkou, kterou jako první dostane model Swift ve Velké Británii.
Název Dualjet dostal motor podle dvou vstřikovačů na každý válec. Hlava je šestnáctiventilová, takže se dva sací porty v každém válci nemusí dělit o jeden vstřikovač, ale každý má vlastní. To znamená možnost umístit vstřikovače blíže k ventilu, přesněji dávkovat palivo a lépe a rovnoměrněji ho smíchat s nasávaným vzduchem. Docela dobře to vysvětlí také anglicky mluvené video pod článkem.
Nový motor má oproti starší dvanáctistovce také o jeden bod vyšší kompresní poměr, 12:1. Systém EGR dostal vodní chlazení, takže je teplota nasávaných plynů před stlačením nižší, a písty jsou zespoda lépe chlazeny. Výsledkem je oproti staršímu motoru o něco nižší výkon, 90 koní oproti 94, točivý moment ale narostl na 120 Nm oproti 118 a také je jeho vrchol umístěn o 400 otáček níže.
Hlavním přínosem ale má být nižší spotřeba paliva, podle Suzuki až o 16 %. V konkrétních číslech to znamená 4,3 litru benzínu na 100 km oproti pěti litrům staršího motoru - samozřejmě se bavíme v teoretické rovině. V řeči Evropské unie to znamená 99 gramů zbytečně démonizovaného CO2 na 100 km - a to se skutečně vyplatí. V Británii dokonce dvakrát - pokud tam vaše auto emituje méně než 100 g CO2/km, neplatíte každoročně daň z automobilu.
Nový motor zvedne v Británii cenu Suzuki Swift asi o 500 liber, tedy asi o 17 tisíc korun. Tento motor nejspíš uvidíme v nabídce v celé Evropě; převedeme-li poměry zdražení, u nás by mohl moderní motor znamenat zvýšení základní ceny z 239 900 korun na zhruba 250 tisíc.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.









Nová dvanáctistovka pod kapotou Swiftu bude mít teoreticky o 0,7 litru nižší spotřebu benzínu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
před 6 hodinamiSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
před 7 hodinamiMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 9 hodinamiNové SUV Lady dostalo do výbavy světový unikát v ruském stylu, jasno je i v tom, zda čekat na pohon 4x4
před 10 hodinamiBMW začne své vozy osazovat lepší a levnější náhradou karbonových vláken, může změnit svět aut
dnes
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.21. 14:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.