Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alto Turbo RS: japonská raketka odhalena v sérii, výkonem nehýří
11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská novinka dostala 65 koní, tužší podvozek, lepší brzdy i řízení. Výkonem neohromí, oproti standardu přesto zrychlila.
Na sklonku loňského roku jsme zmínili, že nové Suzuki Alto dorazí také ve verzi Turbo RS. Tehdy šlo o koncept, nyní byla odhalena sériová verze, přičemž jinde než na japonském trhu nabízena nebude, ostatně stejně jako standardní provedení. Důvodem je ten fakt, že v pořadí již osmá generace byla postavena přesně na míru kategorii zvané Kei car. Ta se podvoluje přísným pravidlům této kategorie aut, která prostě nelze obejít, jinak daný výrobce zamíří do vyšších pater trhu, kde již musí počítat s větším zdaněním.
Než se k novince dostaneme, jen zmíníme, že podle oněch pravidel musí mít vozy nabízené v dané části trhu maximálně 3,4 metru na délku, 1,48 metru na šířku a dva metry na výšku. Je proto zjevné, proč karoserie často připomíná úzké a vysoké krabice - jinak by totiž nebylo možné nabídnout v kabině dostatek prostoru. Tím však omezení nekončí, dále je maximem motor o 0,66litrovém objemu a výkonu 64 koní.
Je tak asi logické, jaký výkon můžeme očekávat pod kapotou verze Alto RS. Tříválcový motor skutečně nabízí 64 koní, k čemuž přidává 90 Nm již od tří tisíc otáček. Suzuki navíc dodává, že o 20 procent snížilo prodlevu turbodmychadla, pročež bychom se i přes nevelký výkon mohli dočkat zajímavé jízdní dynamiky. Alto Turbo RS totiž jako předokolka váží jen 670 kg, ve verzi AWD pak jeho hmotnost naroste na 720 kg.
Jízdní dynamika bohužel k dispozici není, více však víme o dalších modifikacích ve srovnání se standardem, který je k mání ve verzích naladěných na 49 nebo 52 koní. Nově tu tak máme tvrdší podvozek nebo 13palcové přední brzdy ukrývající se za 15palcovými litými koly, které dostaly černé lakování a pneumatiky Bridgestone o rozměru 165/55.
Dorazil také nový čelní nárazník, nástavce bočních prahů či střešní spoiler a grafické polepy. Uvnitř pak lze počítat se zrevidovaným posilovačem řízení nebo sportovními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy. Ceny pak startují na sumě 1 293 840 yenů (cca 274 000 Kč) za předokolku, zatímco verze s pohonem 4x4 je k mání od 1 405 080 JPY (297 500 Kč).



















Suzuki Alto Turbo RS se tváří opravdu drsně, pod kapotou však kvůli regulím najdeme pouze 64 koní. Tato síla je však na druhou stranu kombinována s hmotností pouze 670 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 44 minutamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva