Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Jimny 2012: lehký facelift k patnáctým narozeninám
24.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Off-roady a SUV mají ve zvyku dalece přetahovat délku tradičních životních cyklů aut a Jimny se hrdě řadí mezi ně. Ani letos se na důchod necítí.
Mezi nesmrtelná auta jako je Mercedes třídy G, Land Rover Defender nebo Jeep Wrangler asi Suzuki Jimny namířeno nemá, neboť za 42 let své existence se zvládlo předvést „už” ve třech generacích. Ta současná se poprvé představila v roce 1997 a nyní už je jisté, že tu s námi ještě nějaký pátek zůstane. Pokud by Suzuki drželo dosavadní trend (první generace se vyráběla 11, druhá pak 17 let), možná by dnešní Jimny čekalo ještě osm let života, ale to už trochu předbíháme událostem.
Model s podobně tuhý kořínkem je pochopitelně pravidelně aktualizován a ačkoli technicky zůstává prakticky neustále „na svém”, po stránce vzhledu se mění. A právě v tomto ohledu se změní i letos. Zatím nevíme, kdy a za jakých okolností se tento facelift dostane na náš trh, jisté ale je, že je určen právě pro starý kontinent, a tak by jeho příchod měl být jen otázkou času.
Co přesně je nové? Mnoho toho není. Oproti aktuálně prodávanému provedení je zjevné nasazení jiného předního nárazníku s odlišně tvarovaným otvorem pro přísun chladícího vzduchu a výše uloženými mlhovkami, potíž je snad jen v tom, že velmi podobně tvarované přední partie měl Jimny ještě někdy v roce 2009. Pozměněná je také maska chladiče, která má nyní výraznější žebrování protáhlé právě až nárazníku a ačkoli se o tom tiskové materiály Suzuki nezmiňují, jiné jsou i další části kapoty motoru, zejména pak vstup pro chladící vzduch jakoby k mezichladiči stlačeného vzduchu. Mohlo by jít o specifikum některé z motorizací, jenže vůz již nyní je a nadále bude dodáván pouze s jediným, atmosféricky plněným motorem, a tak bude zřejmě tato „kaplička” nyní vlastní vozu jako takovému.
Na zádi či v interiéru se odehrály maximálně drobné retuše, na které by mnohdy nestačila ani lupa. Vsadil bych se, že minimálně pro prezentaci interiéru použilo Suzuki zčásti úplně stejné fotky jako před pár lety, na kterých bylo pouze počítačově pozměněno čalounění sedadel. A to je také jediná podstatná změna, která vnitřek postihla, jinak se vůz pevně drží svých kořenů z hloubi devadesátých let.
Po technické stránce je to stejná písnička - při pročítání technických parametrů nenarážíme na žádnou viditelnou změnu. Jediným motorem v nabídce tak zůstává agregát 1,3 VVT, který poskytuje výkon maximálně 62,5 kW (85 koní) při 6 000 ot./min a přes pětistupňovou manuální převodovku jej posílá na kola obou náprav. Akceleraci na stovku vůz zvládne za 14,1 sekundy, maximální rychlosti činí 140 km/h a kombinovaná spotřeba 7,1 litru benzinu na 100 km.
Další detaily mezi novinkami, pokud vůbec existují, zatím neznáme, pravděpodobně ale bude předmětem faceliftu především zmíněná příď, která má ponechat vozu i do dalších let svěžejší vzhled. Víme, že na některých evropských trzích se inovované Jimny začne prodávat již v červenci, dostupnost pro náš trh se pokusíme zjistit. Změny v ceníku (vůz u nás dnes stojí 409 900 Kč v podstatě v jediné výbavě) nelze očekávat.

































Jimny s faceliftem pro rok 2012
Pro srovnání pár záběrů dosavadního provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub