Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki poprvé ukázalo nový Swift. Zůstane dál sám sebou, pod kapotou si odpustí úplné nesmysly
28.10.2023 | Petr Prokopec
Říká si koncept, je ale jasné, že jde o prakticky hotové auto, ostatně produkční verze má dorazit ještě letos. A ačkoli ani toto auto nedokáže zcela uniknout dobovým trendům, nic jako elektromobil za tři čtvrtě milionu nečekejte.
Nedávno jsme vám ukázali přehled nejvíc a nejmíň „zelených” značek aut podle Greenpeace, který jsme označili za dobré vodítko k tomu, jaká auta bude lepší nekupovat. Dá se na něj ale pochopitelně pohlédnout i opačně, tedy jako na vodítko, jaká auta bude dobré kupovat - stačí si pochopitelně vyhlédnout ta, která se podle aktivistů umístila na samém chvostu.
Ten absurdně opanovalo Suzuki, i když téměř bezvýhradně prodává malá a efektivní auta. Protože ale „zelení” vidí spásu jen v elektrických modelech, kterých Suzuki nabízí přesně nula, skončilo poslední. Od Japonců je to jen racionální postoj, elektrifikovat jejich nabídku by zavánělo sebevraždou, a tak nic takového nedělají a ani neudělají. Svědčí o tom i premiéra nového Swiftu.
Ten si u nás dnes můžete pořídit v jeho už třetí generaci, která se trendům vzepřela i svými rozměry. Ve srovnání s předchůdcem totiž přišla o pár milimetrů v rámci délky, šířky i výšky, jen v případě rozvoru došlo k nárůstu. Japonci navíc lépe pracovali s rozložením interiéru, což vedlo k většímu prostoru na sedadlech i v zavazadelníku. Ačkoli vůz vypadá podobně jako předchůdce, stojí na nové odlehčené platformě HEARTECT, se kterou přišla zhruba 10procentní redukce hmotnosti. Automobilka zároveň vůbec poprvé nabídla zákazníkům nově vyvinuté motory Boosterjet. Byl z toho znovu úspěch, a to nejen v Japonsku či Evropě, ale také v Indii, v Pákistánu či v Kolumbii, přičemž jen poslední dvě zmíněné země prodeji vyvažují celý starý kontinent.
Japonci si tak správně řekli, že není nutné opravovat, co není rozbité. Koncept čtvrté generace je tak jen evolucí stávajícího provedení. Produkční verze pak má být ve své domovině odhalena ještě letos, přičemž lišit se prakticky nebude. Počítat lze tedy s neměnnou siluetou či novou čelní maskou. Za tou se dle automobilky mají skrývat „vysoce efektivní“ motory dosahující „velmi nízké spotřeby“. A budou vždy spalovací.
Detaily zatím neznáme, v zákulisí se nicméně mluví o tom, že ryze spalovací jednotky budou k mání už jen mimo EU. V Unii by měly být k dispozici hybridní a mild-hybridní pohony, čímž by se vůz znovu vystříhal aspoň úplným nesmyslům. I hybrid považujeme v této třídě za zbytečnost, ale pořád je to menší nesmysl než elektrický pohon, který by autu na využitelnosti nepřidal nic a jeho cenu vyšrouboval do nepřijatelných mezí. Na detaily si ale musíme počkat, pro tuto chvíli dodáme, že rozvor 2 450 milimetrů zůstává nezměněn - i to nasvědčuje tomu, že dramatické technické změny vůz ani s novou (nebo napůl novou?) generací nečekají.
To je v době leckdy nesmyslné evoluce jen dobře a poměrně sympatický je také pohled do interiéru, neboť Japonci netlačí všechny ovládací prvky na dotykový displej, který bude nejspíš mít 9palcovou velikost. Ve hře tedy zůstává na dnešní poměry velké množství fyzických tlačítek. Konzervativní volbou se zdá být i ponechání zdířky na CD, stejně jako sázka na analogový přístrojový štít s centrální digitální částí. Znovu však lze jen dodat - proč opravovat něco, co není rozbité a prodejně funguje.





Swift čtvrté generace se bude oproti svému předchůdci liší spíše jen v detailech, jako je nová čelní maska. Za ní pak ani tentokrát nenajdeme elektrický pohon, v této třídě by to byla sebevražedná volba. Foto: Suzuki
Zdroj: Suzuki
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    