Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů
1.7.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Třetí generace kompaktního hatchbacku Swift se na podzim objeví v autosalonech prodejců Suzuki. Výrobce konečně ukázal novinku ze všech stran a také interiér. Nový Swift se bude opět vyrábět pro evropský trh v maďarské Ostřihomi podobně jako neméně populární modelová řada SX4.
Pro japonskou automobilu zásadní model na evropském trhu dostal zbrusu novou karoserii, která však svým stylingem navazuje na předchůdce z roku 2005 a rozvíjí do atraktivnější podoby jeho sympatický výraz, který našel u zákazníků odpovídající odezvu. K tomu nový model přidává větší a útulnější interiér, kvalitnější materiály, vyšší bezpečnost, lepší jízdní vlastnosti i výkony a také nižší spotřebu paliva respektive nižší emise CO2. Rozsáhlé použití vysokopevnostní oceli umožnilo výrazně snížit celkovou hmotnost, přitom tuhost karoserie se oproti předchozímu modelu výrazně zlepšila, což má samozřejmě příznivý dopad na jízdní vlastnosti stejně jako 16 palcová kola obutá do nízkoprofilových pneumatik V nabídce bude dvou- i čtyřdveřová varianta, která bude o 15 kg těžší. Ve standardu bude mít nový Swift sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče.
Nový Swift do délky narostl o 90 mm (3850 mm) a o 50 mm se prodloužil rozvor (2430 mm). Novinkou bude zážehový čtyřválec 1,2 litru s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů (Dual VVT), který nahrazuje dosavadní motor o objemu 1,3 litru a dosahuje největšího výkonu 69 kW při otáčkách 6000 1/min a točivého momentu 118 N.m při otáčkách 4800 1/min. Na přední kola by měla tento točivý moment přenášet pětistupňová ručně řazená nebo čtyřstupňová samočinná převodovka. Spotřeba paliva klesla v kombinovaném cyklu na výjimečných 5,0 l na 100 km u verze s manuálem. Později nabídku doplní vznětový čtyřválec 1,3 litru DDiS o výkonu 55 kW, který dosáhne dokonce na hodnotu kombinované spotřeby 4,2 litru na 100 km, a splňuje zároveň emisní normy Euro 5. Časem by se měl v nabídce obou motorů objevit také systém start-stop, který ještě více stlačí dolů hodnoty spotřeby paliva zvláště v městském provozu.















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 11 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 2 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 5 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva