Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů

Třetí generace kompaktního hatchbacku Swift se na podzim objeví v autosalonech prodejců Suzuki. Výrobce konečně ukázal novinku ze všech stran a také interiér. Nový Swift se bude opět vyrábět pro evropský trh v maďarské Ostřihomi podobně jako neméně populární modelová řada SX4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů

1.7.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třetí generace kompaktního hatchbacku Swift se na podzim objeví v autosalonech prodejců Suzuki. Výrobce konečně ukázal novinku ze všech stran a také interiér. Nový Swift se bude opět vyrábět pro evropský trh v maďarské Ostřihomi podobně jako neméně populární modelová řada SX4.

Pro japonskou automobilu zásadní model na evropském trhu dostal zbrusu novou karoserii, která však svým stylingem navazuje na předchůdce z roku 2005 a rozvíjí do atraktivnější podoby jeho sympatický výraz, který našel u zákazníků odpovídající odezvu. K tomu nový model přidává větší a útulnější interiér, kvalitnější materiály, vyšší bezpečnost, lepší jízdní vlastnosti i výkony a také nižší spotřebu paliva respektive nižší emise CO2. Rozsáhlé použití vysokopevnostní oceli umožnilo výrazně snížit celkovou hmotnost, přitom tuhost karoserie se oproti předchozímu modelu výrazně zlepšila, což má samozřejmě příznivý dopad na jízdní vlastnosti stejně jako 16 palcová kola obutá do nízkoprofilových pneumatik V nabídce bude dvou- i čtyřdveřová varianta, která bude o 15 kg těžší. Ve standardu bude mít nový Swift sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče.

Nový Swift do délky narostl o 90 mm (3850 mm) a o 50 mm se prodloužil rozvor (2430 mm). Novinkou bude zážehový čtyřválec 1,2 litru s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů (Dual VVT), který nahrazuje dosavadní motor o objemu 1,3 litru a dosahuje největšího výkonu 69 kW při otáčkách 6000 1/min a točivého momentu 118 N.m při otáčkách 4800 1/min. Na přední kola by měla tento točivý moment přenášet pětistupňová ručně řazená nebo čtyřstupňová samočinná převodovka. Spotřeba paliva klesla v kombinovaném cyklu na výjimečných 5,0 l na 100 km u verze s manuálem. Později nabídku doplní vznětový čtyřválec 1,3 litru DDiS o výkonu 55 kW, který dosáhne dokonce na hodnotu kombinované spotřeby 4,2 litru na 100 km, a splňuje zároveň emisní normy Euro 5. Časem by se měl v nabídce obou motorů objevit také systém start-stop, který ještě více stlačí dolů hodnoty spotřeby paliva zvláště v městském provozu.


Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 1 - Suzuki-Swift_10Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 2 - Suzuki-Swift_11Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 3 - Suzuki-Swift_2Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 4 - Suzuki-Swift_3Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 5 - Suzuki-Swift_4Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 6 - Suzuki-Swift_5Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 7 - Suzuki-Swift_6Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 8 - Suzuki-Swift_7Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 9 - Suzuki-Swift_8Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 10 - Suzuki-Swift_9Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 11 - Suzuki-Swift_14Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 12 - Suzuki-Swift_15Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 13 - Suzuki-Swift_16Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 14 - Suzuki-Swift_12Suzuki Swift 2011: nové fotografie, více detailů - 15 - Suzuki-Swift_13

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.