Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Swift Dzire: sedan z rodu obludných oficiálně odhalen
21.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Indii již proběhlo představení sedanu Swift Dzire a média jej vesměs hodnotí lépe než hatchback. V Evropě se ale této podivnosti nedočkáme.
Novém Suzuki Swift Dzire alias sedan se dozajista nezapíše mezi nejelegantnější vozy historie, naše první zmínka o něm vás ale zaujala natolik, že se mu budeme věnovat ještě jednou. Napoprvé byl totiž vůz pouze přistižen jedním pohotovým Indem, nyní, po oficiálním představení je k dispozici i pár nových informací. A o ty se se s vámi nemůžeme nepodělit.
Nový sedan nabízený na asijských trzích je oproti svému předchůdci poněkud kratší, hlavně proto vypadá tak, jak vypadá. S délkou jen těsně pod čtyři metry (3 995 mm) pozbyl na délce přesně 165 mm a to není málo. Jako pravdivá se tak ukázala naše domněnka, že celý „připosražený” vzhled vozu je následkem snahy výrobce vyjít vstříc lokálními daňovým úlevám, které zvýhodňují vozy kratší než čtyři metry. To ostatně mělo za následek i zmenšení objemu zavazadlového prostoru, který teď činí 315 litrů.
Kabina auta je naopak nepatrně větší, za což ale vděčí lepším genetickým základům. Dzire stojí na upravené platformě hatchbacku a jeho rozvor byl oproti minulé generaci prodloužen o 40 mm. Z této změny profitují především kolena cestujících na zadních sedadlech, stejně jako prostor pro jejich hlavy díky pozvolněji padající linii střechy. Lide, kteří již měli možnost do Swiftu Dzire usednout ovšem upozorňují, že zadní opěradla jsou příliš skloněna v poněkud nepřirozeném úhlu.
Firma Maruti-Suzuki již nabídla svůj vůz některým indickým médiím, které se vesměs shodují na tom, že podvozek sedanu je ve srovnání s hatchbackem komfortnější, ačkoli auta v lepších výbavách (ZXi a ZDi) jezdí na patnáctipalcových kolech - minulá generace měla čtrnáctky. Odhadují též, že při překonávání krátkých příčných nerovností bude kvalita jízdy modelu Dzire lepší, ale první testovací jízdy probíhaly kdesi na okruhu s kvalitním povrchem, takže tuto domněnku zatím nemůžou stoprocentně potvrdit. Naopak vesměs pozitivně vyznívá zpětná vazba v řízení i schopnost tlumičů držet pohyby karoserie pod kontrolou.
Automobilka do vozu opět montuje dva motory - benzín a diesel. Zážehový čtyřválec K12 o objemu 1,2 litru má výkon 87 koní při 6 000 otáčkách a točivý moment 114 Nm při 4 000 ot./min. Diesel, který si podle indických kolegů s Dzire rozumí lépe, má objem 1,3 litru, výkon 75 koní a točivý moment 75 newtonmetrů. Obě jednotky jsou k mání s pětistupňovou manuální převodovkou, nicméně benzín lze za příplatek pořídit také se čtyřstupňovým automatem. Spotřeba motoru 1,2 vychází podle tamních norem ARAI na 5,2 litru a diesel 1,3 se uspokojí s 4,3 l/100 km.
Ceny zveřejní Maruti-Suzuki 1. února a podle zákulisních informací mají být naprosto stejné jako u předchůdce. V Evropě nám to ale není nic platné. Přestože Swift sedan byl kdysi k mání také u nás, s prodejem Dzire se na starém kontinentu nepočítá, tento se zdá být šit na míru pouze Indii.




Indičtí kolegové chválí komfortnější podvozek, cit v řízena celkově lepěí kvalitu jízdy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 2 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 4 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 6 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva