Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Švédové postavili první auto z ryzího karbonu. Není tu epoxid, lak, nic takového
6.12.2018 | Mirek Mazal
Když se řekne „oholené auto”, běžně si představíme to nejskromnější možné. O nové verzi Koenigseggu Regera platí pravý opak - větší exkluzivitu abyste ve světě aut pohledali.
Koenigsegg Regera je prvním hybridním modelem švédské automobilové manufaktury. Jeho odhalení proběhlo na už v březnu 2015 na tehdejším Ženevském autosalonu, trvalo ale několik let, než se vůz dostal do výroby. V mezičase bylo všech 80 plánovaných exemplářů prodáno zákazníkům, a to za cenu začínající přibližně na 50 milionech korun. Další úpravy ale mohou konečnou cifru poslat klidně desítky milionů korun výše, a protože bude trvat ještě roky, než Koenigsegg všechny objednané Regery vyrobí, bude nám jistě pravidelně ukazovat, jak se ten který zákazník vyřádil na specifikaci svého vysněného exempláře.
Jeden z nich musel sáhnout opravdu hluboko do kapsy, neboť mu automobilka právě dodala něco, co nikdo nikomu před ním. Jde o Regeru, která má karoserii vyrobenou jen a pouze z karbonu. Není to karbon s průhledným lakem nebo cokoli podobného, to už jsme viděli mnohokrát. Je to opravdu jen a pouze karbon, všechny panely karoserie tak zdobí čistě struktura uhlíkových vláken bez čehokoli dalšího.
Koeniggseg zašel opravdu daleko a zdůrazňuje, že z vozu byla odstraněna i tenká vrstva epoxidu, která uhlíková vlákna obvykle chrání. Postup proběhl manuálně ručním leštěním. Zástupci firmy upozorňují, jak složitá operace to byla - jedna chyba může zlikvidovat viditelné vazby karbonových vláken a zničit velmi drahé komponenty.
Výrobce je s výsledkem spokojen, hybrid má dle vyjádření „více kovově-grafitový vzhled, protože každý grafitový prvek je nyní plně odhalený“. Švédové také poznamenali, že auto je nyní studené na dotek, jelikož prsty namísto izolační vrstvy z epoxidu nebo laku ucítí uhlík, který je dobrým vodičem tepla.
Bez vnější ochrany je auto údajně „mnohem méně citlivé na kamínky a ostré předměty způsobující škrábance“. Lidé z automobilky se snaží přesvědčit veřejnost, že to skutečně prospívá, epoxid hůř snáší náraz letících předmětů. Pozitivní efekt však nelze zpochybnit na váze, úbytek materiálu pomáhá snížilo pohotovostní hmotnost Regery o 20 kilogramů.
Zakladatel a šéf firmy Christian von Koenigsegg přidal pár slov směrem k novému řešení, kterému Koenigsegg říká Naked Carbon, tedy Nahý karbon. „Pro zájemce není neobvyklé, aby specifikoval své vozidlo s viditelným uhlíkovým vláknem. Je to krásný materiál a naši zákazníci rádi ukážou, z čeho je auto vyrobeno.“ Teď to mohou ukázat i bez jakýchkoli přídavků. Kolik takové provedení stojí, výrobce nespecifikoval, ale tušíme, že sedmimístná cifra v korunách bude tak tak stačit...










Koenigsegg Regera v „nahé” verzi na sobě nemá nic než karbon. Chybí i jinak obvyklý epoxid a ochranná vrstva průhledného laku
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
