Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sympatický nový Renault je skutečně jen převlečená Dacie, data samotné automobilky ukazují pravdu
19.1.2023 | Petr Miler
Strašně rádi bychom vám řekli, jak se tomuto autu na trhu vede, neboť představuje na dnešní dobu sympatickou nabídku. Problém je ale v tom, že se to nedá říci, auto v prodejních statistikách vůbec nefiguruje jako Renault. Protože to žádný Renault není.
Omlouváme se za přemíru slova „Renault” v předchozích větách, ono to ale nejlépe vystihuje podstatu věci. Právě francouzská automobilka už dříve pustila do prodeje model Taliant, který od pohledu není jejím původním dílem. Však jen rozvor 2 649 milimetrů a délka 4 396 milimetrů znalým hned řekne, že jde o obdobu poslední generace Dacie Logan, neboť té jsou vlastní úplně stejné parametry.
Proč ne, není to poprvé, co Renault udělal „svůj” nový model z Dacie. Pokud ale pomineme případy, kdy v podstatě jen použil svá loga na rumunských autech na trzích, kde Dacia nemá to správné jméno (tak tomu bylo do loňska třeba v Rusku), zase tolik případů nenajdeme. Taliant zkrátka není něco jako Renault Sandero, ale svébytně se tvářící vůz se zcela specifickým designem. A Francouzi by byli rádi, kdyby jej lidé takto vnímali.
Při uvedení Taliantu na trh sice Renault přiznal, že vznikl přepracováním Loganu, padala slova jako že jde o „úplně jiné auto” nebo že se od rumunského originálu liší asi z poloviny. Pokud Francouzi razí rčení, že design dělá půlku auta, pak možná, jinak je to ale zkrátka nesmysl. Základy jsou stejné, interiér je skoro stejný, litrové tříválce pod kapotou jsou úplně stejné... Je tu opravdu minimum rozdílů krom samotného vzhledu.
Tedy, hodně rozdílná je i cena, což je možná důvod, proč Renault sáhl po výše zmíněném přístupu a prezentuje Taliant jako něco extra. Za to ale nemůže ani moc jeho hamižnost, je to spíše dílo extrémního zdanění aut v Turecku, ve kterém se jako v jediné zemi tento model prodává. K mání je tak nejméně za 393 000 tureckých lir, což je asi 463 tisíc Kč - skoro o 60 procent víc, než na kolik přijde u nás Sandero (Logan aktuálně není v nabídce). Ale jinak je to zkrátka totéž v bledě modrém.
S odstupem času jsme se chtěli podívat, jak se Taliantu daří, přece jen to (na turecké poměry) není nezajímavé auto. Vypadá podle nás lépe než Logan a je to nakonec Renault - i když ne podstatou, značka pořád hraje pro spoustu lidí roli. Se zlou jsme se ale potázali, nezjistili jsme vůbec nic.
Ačkoli Renault zveřejňuje každý měsíc velmi podrobné prodejní statistiky a nyní zveřejnil kompletní data za loňský rok, ve kterých se mj. chlubí tím, že Turecko pro něj představuje čtvrtý největší trh na světě, o Taliantu neříká půl slova. Je to vážně bizarní, neboť z velmi otevřených čísel Francouzů si můžete udělat klidně představu o tom, jak se mu v Jižní Koreji se Samsungy. O prodejích Taliantu se ale nedočtete vůbec nic. V datech toto jméno vůbec nefiguruje a prodeje si nelze ani nijak domyslet, pro Francouze takové auto prostě neexistuje.
Jak je to možné? Jeho odbyt eviduje jen jako „Dacii Logan 3”, nic jiného. Můžete tedy zjistit, kolik prodal Loganů 3 v Evropě, můžete zjistit, kolik prodal aut celkem v Turecku, žádný Taliant ale z pohledu těchto dat není, jde prostě o Dacii v jiném hávu. Co více chtít za důkaz, že slova o „zcela odlišném autě” a jim podobná jsou jen marketing? Snad jen pohled do kufru, kterým se Renault také pochlubil. Takto odkrytý mechanismus zavírání v jeho autech opravdu neuvidíte.

















Renault Taliant je zajímavé auto a v Turecku snad i zajímavá nabídka. Renault to ale přes veškerá tvrzení automobilky není, její vlastní data to jasně dokazují. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB