Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tady je první pořádný pohled na palubní systém Tesly 3. Je to uživatelské peklo
25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Model 3 se přes dotykový displej vážně ovládá úplně vše, třeba i prosté nastavení cyklovače stěračů. Taková věc na silnici nemůže být příjemná.
Tesla Model 3 rozděluje veřejnost na dva nesmiřitelné tábory. Jedni novinku Elona Muska vynáší až do nebes, druzí ji pro změnu nemohou přijít na jméno. Nové video, které se o víkendu objevilo na YouTube - odkud ovšem záhy bylo staženo, aby se ukázalo zase jinde - přitom nejspíše přilije oleje do ohně odporu. Fanoušci vozu se pak pro změnu utvrdí v názoru, že Tesla je více inovativní než jakákoliv jiná automobilka.
S tímto názorem lze nepochybně souhlasit, zejména při pohledu do interiéru. Ten se již musí obejít bez klasických tlačítek, přístrojového štítu či ručně ovladatelných výdechů ventilace. Vše nahrazuje 15palcový dotykový displej, přes který je nutné nastavovat naprosto vše, od nastavení klimatizace až třeba po spuštění cyklovače stěračů. To ve slunné Kalifornii asi nebude představovat takový problém, v místních končinách by to ale již potíž být mohla.
Už dnes je potíž přes dotykové displeje za jízdy ovládat rozličné méně často použitelné funkce, u Tesly si ale s tímto rozhraním musíte poradit třeba i při nastavení směru foukání neviditelných výdechů ventilace. U běžného vozu tyto funkce řeší pár snadno dostupných a fyzických ovladačů, se kterými potřebnou operaci zvládnete poslepu ve zlomku sekundy. U Tesly je zapotřebí několik mnohem náročnějších kroků, které se bez vašeho zraku neobejdou.
Dotykový displej prostě nejde ovládat, aniž byste sundali oči z vozovky, a to i za předpokladu, že systém již důvěrně znáte. Proč touto cestou musí být prováděny i elementární a za jízdy časté operace, nám uniká - pár tlačítek by Model 3 nezabilo. A nejde o jedinou záležitost, která na nás na novém videu zaujala.
Dále tu máme absenci klasických radiových stanic, místo toho Tesla zvládá pouze streamování těch internetových. To nejspíše řadě mladých lidí bude vyhovovat, je však třeba se ptát, kolik z nich tvoří klientelu Tesly. Jakkoliv totiž cena Modelu 3 zamířila vůči starším vozům značky dolů, lidová stále není.
Nejsme proti Tesle jakkoli zaujatí, příliš mnoho dotykového ovládání kritizujeme u všech aut, faceliftovanou Octavii nevyjímaje. U Model 3 ale dosáhla tato mánie zcela nové dimenze a to, co i vám ukáží přiložené obrázky, považujeme za uživatelské peklo - představa, že bude nutné „honit” po dotykovém displeji pár teček ve snaze dosáhnout foukání ventilace vaším směrem nebo se podobně pokoušet pustit stěrače, se nám vůbec nezamlouvá. Pokud to vidíte jinak, váš názor si rádi přečtěme v diskuzi...
























Chcete spustit stěrače v normálním voze? Jednoduše stačí stisknout páčku pod volantem. U Tesly Model 3 na to ale pomalu budete potřebovat doktorát z raketových věd
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
včera
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
- Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků 10.12.2025
- Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice 10.12.2025
Nejnovější články
Experti vybrali auta pro rok 2026, se kterými můžete jezdit a ještě na nich vydělat. A nejsou to jen „knížecí volby”
před 3 hodinami
Už i Bugatti „vyhrožuje” revolučními bateriemi, které mají změnit svět, ač jejich autor ale přiznává, že vlastně nic neřeší
před 4 hodinami
Do Německa vtrhl o statisíce levnější čínský soupeř Karoqu a Kodiaqu. S normálním motorem a nevídanou zárukou chce Škody pobít
před 6 hodinami
Korejci zkouší zachránit kolabující prodeje svých elektromobilů po konci amerických dotací masivními slevami, ani ty nestačí
před 7 hodinami
Číňani nabídnou všechno, toto je jejich nová supersportovní motorka s čtyřválcem točícím přes 11 tisíc ot./min
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
