Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
dnes | Petr Prokopec
Návrat ruské značky mezi živé byl nečekaně rychlý a dál měl pokračovat v podobném tempu, už rok se ale neděje prakticky nic. Až nyní Rusové zjistili, jak se věci mají. Náhle oživený projekt stejně rychle nezemřel, přesto je vše jinak, než mělo být.
Skoro přesně před rokem Rusové představili hned tři nová auta vzkříšené Volhy. Potvrdili tím, že to s návratem slavné značky myslí vážně, následně upřesnili, že sedan C40 a SUV K30 a K40 budou vyrábět v továrně GAZu v Nižném Novgorodě. Tedy na stejném místě a prakticky na stejných montážních linkách, z jakých před zahájením války na Ukrajině sjížděly Škody Octavia, Karoq a Kodiaq. Vypadalo to tedy, že Rusové konečně našli účinnou náplast na odchod dříve velmi oblíbených českých aut.
Ve srovnání s původními Volhami nové ty měly být dostupné, po stránce cenové se počítalo se startem někde okolo dvou milionu rublů, což je optikou dnešního kurzu 550 tisíc korun. Za to měla klientela dostat kvalitu minimálně na úrovni mladoboleslavské značky, ta by ovšem v přinejmenším výbavou překonána. Po stránce motorické by pak celá trojice disponovala přeplňovanou jedna-pětkou produkující 188 koní, což je v těchto cenových sférách slušný výkon.
Pokud vás přitom zaráží rychlost, s jakou se znovuzrozená Volha dostala na svět, vysvětlení je prosté - značka nezačínala na čistém listu papíru. Kromě toho, že po Škodě zdědila továrnuse nemusela se zabývat složitým vývojem. Sedan C40 totiž vychází z Changanu Raeton Plus, zatímco SUV K30 a K40 mají svůj základ v modelech Oshan X5 Plus a UNI-Z od téže čínské automobilky. Jen mají trochu upravenou vizáž zvenčí i uvnitř.
Přesunout se můžeme do současnosti, kdy nebe nepokrývají růžové obláčky, ale naopak pěkně temná mračna. Dle původních plánů totiž Rusové chtěli výrobu zahájit ještě před koncem loňského roku, letos pak mělo vzniknout dokonce 100 tisíc aut. Automobilka navíc předpokládala, že díky velkorysé podpoře státu bude moci přepřáhnout z montáže dovezených modulů na plný výrobní cyklus, kdy by se v Nižném Novgorodě i svářely a lakovaly karoserie.
Nic z toho se ale neděje, podle ruských médií měl Changan o spolupráci ztratit zájem a místo aby pomohl s kříšením Volhy, nyní jedná o montáži svých aut pod svým vlastním logem s kaliningradským Avtotorem. Kommersant k tomu dál uvádí, že snaha vrátit tradiční ruskou značku do prodeje tím není u ledu, projekt však byl odložen. Což potvrzuje i společnost PLA, která byla založena speciálně kvůli znovuzrození Volhy.
Jakékoli podrobnosti či konkrétní data ovšem v tuto chvíli chybí. Pokud nicméně Changan nebude Rusům dodávat své vozy jakožto základ pro další přestavbu, pak si Volha musí najít nového partnera, představit nové modely a všechno si střihnout znovu. Od rozjetí výroby ji tak rázem znovu nedělí jen pár měsíců, ale možná i pár let. Během této doby se ovšem na ruský trh mohou vrátit výrobci, kteří jej kvůli mezinárodním sankcím museli opustit. V té chvíli by ale pozice čínských aut opatřených jiným logem byla jen komplikovanější.






Rusové opatřili vozy Changanu vlastním logem, čelní maskou a nárazníky. Moc práce tedy s jejich změnou neměli, i ta ale nakonec přichází vniveč, neboť Číňané chtějí kráčet jinou cestou. Foto: Volha
Zdroj: Kommersant
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Co nového v prostřední kubatuře včera 20:44
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP včera 17:54
- Těžké zranění Lucy Mariniho včera 12:00
- Re test Superbike v Misanu včera 10:00
- Bulega v novém rekordu 28.5.2025
Nejnovější články
Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
před 2 hodinamiŠéf ostrých Mercedesů ani po totálním fiasku čtyřválcové C63 nepochopil nic, o současném automobilovém průmyslu to říká všechno
před 3 hodinamiOjetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
včeraNovinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
včeraBrembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva