Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Mercedes umí pobavit, jeho S 500 Plug-in Hybrid má jezdit za 2,8 l/100 km
10.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové údaje o Mercedesu S 500 Plug-in Hybrid jsou ještě méně reálné než dříve - normovaná spotřeba klesla. Oproti označení pod kapotou není osmiválec.
Mercedes S 500 Plug-in Hybrid se světu ukázal již před rokem na privátní akci, kde jsme se dozvěděli, že má i přes kombinovaný výkon 435 koní a 650 Nm a váhu okolo 2,6 tuny jezdit za tři litry benzínu na 100 km a zvládnout stokilometrovou rychlost za 5,5 vteřiny. Velmi působivé údaje, jen co je pravda - jenže už tehdy vypadaly zcela nereálně.
Nyní tu máme nové informace a ani ony nejsou ze skutečného světa, na papíře jsou totiž ještě lepší. Zrychlení na stovku má trvat jen 5,2 vteřiny a baterie o kapacitě 8,7 kWh mají nově této luxusní limuzíně stačit na 33 kilometrů čistě elektrické jízdy, o 3 km více než vloni. Zřejmě hlavně díky tomu se normovaná spotřeba na 100 km ještě snížila na 2,8 litru na 100 km. Nemusíme asi dodávat, nakolik se vám ve skutečném světě podaří takto nízkého čísla dosáhnout - je to otřepaný vtípek známý od dob představení Opelu Ampera a pokud by vám nestačily naše výpočty, stačí se podívat na výsledky testů spotřeby německého ADACu. Pochopitelně dosvědčily totéž.
Třebaže „obyčejná” třída S 500 má pod kapotou 4,7litrový osmiválec, S 500 Plug-in Hybrid dostane třílitrovou V6 se dvěma turbodmychadly o výkonu 333 koní a 480 Nm. Přeplňovaný 3,5litrový šestiválec ve verzi S 400 Hybrid má 302 koní a 370 Nm a na 100 km údajně potřebuje 6,3 litru paliva, ve skutečnosti samozřejmě více. Nedivili bychom se, kdyby S 500 Plug-in Hybrid ujel 100 km na zhruba sedm litrů benzínu. Za méně půjde jen první stovka, kdy na prvních 33 km vybijete baterie a zbylých 67 km pojedete velmi zvolna. Ani tak ale nelze spotřebu označit za tak nízkou, elektrická energie není vzduch a je třeba s ní také kalkulovat. Ostatně, druhých sto kilometrů už žádnou předem dobitou k dispozici mít nebudete...
Připomeňme, že hnací ústrojí funguje ve čtyřech režimech: v módu Hybrid z eSka vymáčknete stovku za oněch 5,2 s a maximálku 250 km/h, na nízkou spotřebu ale pochopitelně bude nutno při plném využívání těchto kvalit zapomenout. V režimu E-Mode jedete čistě na elektřinu a mód E-Save umožní schovat energii na později. Režim Charge bude během jízdy baterie dobíjet.
Mercedes slibuje představení vozu na letošním frankfurtském autosalonu, který proběhne na začátku září. Měli bychom se tam dozvědět další detaily. Na stejném místě byl k vidění i vloni, tehdy však ještě měl jezdit za rovné tři litry na sto.
Mercedes třídy S s údajnou průměrnou spotřebou 2,8 litru na 100 km uvidíme v září ve Frankfurtu
Stejný autosalon jej hostil i vloni, tehdy ještě měl brát na 100 km tři litry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda