Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km

Velký německý hybrid se představuje s benzinovým V6 o výkonu 333 koní a bateriemi o kapacitě 8,7 kWh. Spotřeba prý klesne pod 3 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km

9.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velký německý hybrid se představuje s benzinovým V6 o výkonu 333 koní a bateriemi o kapacitě 8,7 kWh. Spotřeba prý klesne pod 3 l/100 km.

O nové třídě S jsme naposledy mluvili v souvislosti s verzí Pullman, která je považována za legitimního nástupce Maybachu. K jejímu odhalení však dojde až někdy příští rok, pročež se klidně můžeme věnovat dalším novinkám třícípé hvězdy. A to konkrétně chystané verzi S500 Plug-In Hybrid, která se ukáže v září na autosalonu ve Frankfurtu. Část techniky však Mercedes-Benz odhalil již nyní při privátní akci, díky čemuž se tomuto „ekologickému“ modelu můžeme podívat pod kůži s menším předstihem.

I přes poněkud zavádějící název pod kapotou ovšem nenajdeme osmiválcový motor. Místo něj se o pohon stará šestiválec o výkonu 333 koní a točivém momentu 480 Nm, jemuž asistuje elektromotor napájený v kufru uloženými bateriemi o kapacitě 8,7 kWh. Jízdní dynamiku Mercedes-Benz neuvádí, v rámci žíznivosti by ovšem třída S měla být prvním prémiovým vozem se spotřebou „pod tři litry“. Logicky asi tak skutečnou jako u Opelu Ampera.

Této hodnoty třídy S dosáhne hlavně díky tomu, že zvládne ujet až 30 km čistě na předem dobitou elektrickou energii, dobu dobíjení automobilka neudává. Můžeme si ale snadno spočítat, že z běžné zásuvky (230V, 16A) by to mělo při obvyklých ztrátách zabrat něco kolem 2,5 hodiny. Víme dále, že zásuvka na kabel je usazena pod pravým zadním světlem, což má prý dobrý důvod - nyní totiž nemůže dojít k záměně s hrdlem palivové nádrže (že by už někdo zkoušel lít benzin do zásuvky?). Podle kolegů z Passion Blogu německé značky ovšem víčko zdířky na připojení kabelu nelze otevřít klasickým stisknutím.

Z dalších informací je pak zřejmé, že za výrobou baterií stojí Magna a že elektromotor pohání kola přední, zatímco veškerá síla spalovací jednotky míří dozadu. Hybridní třída S je tak čtyřkolkou, která by měla emitovat méně než 75 g CO2 na kilometr. Pro takové Dánsko nebo Holandsko tak jde o ideální dopravní prostředek, neboť nebude zatížen není dodatečnými státními poplatky, jakkoli reálně a hlavně dlouhodobě to s jeho efektivitou nebude tak slavné.

Jak vidíte, pár detailů - někdy i docela podstatných, jako třeba výkon elektrického motoru - nám do mozaiky informací ještě chybí, i když leccos můžeme usoudit třeba ze schopnosti vozu pohybovat se na elektřinu rychlostí nejvýše 120 km/h (to by značilo motor o výkonu v řádu desítek koní). Nepochybujte ale o tom, že je doplníme, jakmile vstoupí ve známost.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 1 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 01Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 2 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 02Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 3 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 03Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 4 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 04Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 5 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 05Mercedes S500 Plug-In Hybrid: eSko do zásuvky je tu, na elektřinu má ujet 30 km - 6 - Mercedes-Benz S500 Plug-In prvni foto 06
Hybridní Mercedes-Benz třídy S slibuje spotřebu pod tři litry na sto kilometrů a dojezd 30 km čistě na elektřinu

Zdroj: Mercedes-Benz Passion Blog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.