Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Indica 2013: spása Tata Motors dostala facelift, motory zůstávají při zemi
20.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jestli se Tatě daří některý ze svých modelů prodávat dobře, pak je to Indica. S faceliftem pro rok 2013 si chce přinejmenším udržet své pozice.
Nedávno jsme vás informovali, že Tata Motors má potíže a nad vodou ji drží hlavně Jaguar a Land Rover. Zatímco plody britské akvizice se i navzdory nelehké ekonomické situaci některých částí světa prodávají velmi dobře, výrobky samotné Taty poněkud zacházejí na úbytě. Na vině je hlavně překvapivý propadák jménem Nano, ale ani většina ostatních modelů libovolného typu nedokáže oslovovat dostatečný počet zákazníků. Jedna výjimka by tu ale přesto byla a její jméno už asi uhádnete.
Říká si Indica a příznačně je hlavně na domácím indickém trhu docela populární. Šancí zazářit jinde vlastně ani mnoho nemá, neboť třeba i v Evropě ji nahradila novější Vista, přece jen méně náročný trh druhé nejlidnatější země světa si ale vystačí s původním provedením a dokáže zde pravidelně oslovovat desítky tisíc zákazníků ročně. Aby tuto pozici neztratil, rozhodla se Kia obdařit jej pro rok 2013 větším faceliftem.
Z auta žádný designový hit nedělá, s předchozí verzí si novinku nespletete. Stará se o to hlavně přepracovaná příď s novým nárazníkem a chromovanými prvky na třílamelové masce chladiče, nový je ovšem také zadní nárazník, vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači, kola z lehkých slitin a nabídka dostupných barevných odstínů. Ten prezentační ovšem jako by svým oranžovo-hnědým pojetím nevěděl, jestli chce být na očích, nebo nikoli.
Změnil se též interiér, kde je zřejmě největší novinkou nový volant, automobilka ale slibuje i tak typické kvalitnější provedení a širší nabídku dostupných čalounění. To béžové, které můžete spatřit na přiložených fotografiích, patří mezi novinky, nová je též možnost dvoubarevná kombinace (světlé čalounění, černá palubní deska). Z dalších proklamovaných vylepšení můžeme zmínit přepracovaný podvozek (nejen naladěním, ale i konstrukcí přední nápravy), který má být komfortnější a lépe si poradit s nástrahami indických cest i necest.
Nabídka motorů je docela svérázná, když čítá jen dvě naftové čtrnáctistovky. Ta základní, pro verzi V2, je atmosféricky plněná a poskytuje vozu pouze 49,5 koně. Automobilka zveřejnila podrobné technické specifikace vozu s tímto motorem, které zahrnují kde co, dynamiku této verze ovšem nikoli. Snad si ale dokážete představit, že s tímto výkonem to žádná „pecka” nebude.
Výkonnější a také podstatně novější motor (oba mají i jiný zdvihový objem, takže nejde jen o dvě verze téže jednotky) povedení eV2 má k dispozici i turbodmychadlo s mezichladičem stlačeného vzduchu a generuje až 70 koní. Ani v tomto případě nemůžeme sloužit daty o dynamice, víme ale, že převodovka modelu Indica je standardně manuální pětistupňová, za příplatek je k mání i automat (obě skříně jsou také nové), pohon kol pochopitelně přední.
Automobilka říká, že vůz nabízí prakticky úplně jiný, pochopitelně podstatně lepší projev než dosud a věří, že se mu i díky tomu podaří zabodovat u přibližně 50 tisíc zákazníků ročně. Uvidíme, podobné úspěchy by Tata potřebovala jako sůl...












Faceliftovaná Indica zkusí dále bodovat v Indii, zatím se ji to dařilo a daří
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
před 8 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 10 hodinami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 11 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 21:17 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
