Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tata Indica 2013: spása Tata Motors dostala facelift, motory zůstávají při zemi
20.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jestli se Tatě daří některý ze svých modelů prodávat dobře, pak je to Indica. S faceliftem pro rok 2013 si chce přinejmenším udržet své pozice.
Nedávno jsme vás informovali, že Tata Motors má potíže a nad vodou ji drží hlavně Jaguar a Land Rover. Zatímco plody britské akvizice se i navzdory nelehké ekonomické situaci některých částí světa prodávají velmi dobře, výrobky samotné Taty poněkud zacházejí na úbytě. Na vině je hlavně překvapivý propadák jménem Nano, ale ani většina ostatních modelů libovolného typu nedokáže oslovovat dostatečný počet zákazníků. Jedna výjimka by tu ale přesto byla a její jméno už asi uhádnete.
Říká si Indica a příznačně je hlavně na domácím indickém trhu docela populární. Šancí zazářit jinde vlastně ani mnoho nemá, neboť třeba i v Evropě ji nahradila novější Vista, přece jen méně náročný trh druhé nejlidnatější země světa si ale vystačí s původním provedením a dokáže zde pravidelně oslovovat desítky tisíc zákazníků ročně. Aby tuto pozici neztratil, rozhodla se Kia obdařit jej pro rok 2013 větším faceliftem.
Z auta žádný designový hit nedělá, s předchozí verzí si novinku nespletete. Stará se o to hlavně přepracovaná příď s novým nárazníkem a chromovanými prvky na třílamelové masce chladiče, nový je ovšem také zadní nárazník, vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači, kola z lehkých slitin a nabídka dostupných barevných odstínů. Ten prezentační ovšem jako by svým oranžovo-hnědým pojetím nevěděl, jestli chce být na očích, nebo nikoli.
Změnil se též interiér, kde je zřejmě největší novinkou nový volant, automobilka ale slibuje i tak typické kvalitnější provedení a širší nabídku dostupných čalounění. To béžové, které můžete spatřit na přiložených fotografiích, patří mezi novinky, nová je též možnost dvoubarevná kombinace (světlé čalounění, černá palubní deska). Z dalších proklamovaných vylepšení můžeme zmínit přepracovaný podvozek (nejen naladěním, ale i konstrukcí přední nápravy), který má být komfortnější a lépe si poradit s nástrahami indických cest i necest.
Nabídka motorů je docela svérázná, když čítá jen dvě naftové čtrnáctistovky. Ta základní, pro verzi V2, je atmosféricky plněná a poskytuje vozu pouze 49,5 koně. Automobilka zveřejnila podrobné technické specifikace vozu s tímto motorem, které zahrnují kde co, dynamiku této verze ovšem nikoli. Snad si ale dokážete představit, že s tímto výkonem to žádná „pecka” nebude.
Výkonnější a také podstatně novější motor (oba mají i jiný zdvihový objem, takže nejde jen o dvě verze téže jednotky) povedení eV2 má k dispozici i turbodmychadlo s mezichladičem stlačeného vzduchu a generuje až 70 koní. Ani v tomto případě nemůžeme sloužit daty o dynamice, víme ale, že převodovka modelu Indica je standardně manuální pětistupňová, za příplatek je k mání i automat (obě skříně jsou také nové), pohon kol pochopitelně přední.
Automobilka říká, že vůz nabízí prakticky úplně jiný, pochopitelně podstatně lepší projev než dosud a věří, že se mu i díky tomu podaří zabodovat u přibližně 50 tisíc zákazníků ročně. Uvidíme, podobné úspěchy by Tata potřebovala jako sůl...












Faceliftovaná Indica zkusí dále bodovat v Indii, zatím se ji to dařilo a daří
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva