Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technik Mercedesu stvořil ve volném čase skutečný allroad, teď se má začít vyrábět
21.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Takhle vypadá splněný sen jednoho technika značky. Přepracovaná třída E má teď portálové nápravy i benzinový šestiválec pod kapotou.
S šílenými off-roadovými kreacemi má Mercedes-Benz bohaté zkušenosti. Stačí vzpomenout na nedávné modely G63 6x6 a G500 4x4^2. Tato dvojka nově dostala sourozence, který se taktéž chlubí portálovými nápravami, přímo automobilka s ní ovšem v tuto chvíli má jen málo společného. Pochopitelně, vyrobila výchozí vůz, jímž je třída E v provedení All-Terrain. A zaměstnala jako technika Jürgena Eberleho, který výsledný stroj ve svém volném čase stvořil.
Pojmenoval jej All-Terrain 4x4^2, přičemž vůči standardu se liší hlavně oněmi portálovými nápravami. Jejich zástavba výraznou měrou proměnila světlou výšku, jež narostla z 15 na téměř 41 centimetrů. Zároveň byl o 20 centimetrů rozšířen rozchod, ve všech rozích pak najdeme 31palcové off-roadové pneumatiky. Zdá se tedy, že jde o ideál každého milovníka jízdy v terénu, k dokonalosti mu ovšem cosi chybí.
Eberle sice dodal nové nápravy, na rozdíl od dvojice oficiálních off-roadových kreací však nejsou doplněny redukční převodovkou či uzamykatelnými diferenciály. Navíc byl zachován i podvozek ze standardní třídy E All-Terrain, vzadu tedy i nadále najdeme multi-link. Ač zde tedy máme poměrně velkorysé nájezdové úhly vpředu (35,8 stupně) a vzadu (35,6 stupně) či brodivost 51 cm, verze 4x42 zůstává takříkajíc na půli cesty.
Je ovšem možné, že do budoucna se dočkáme zlepšení schopností mimo zpevněný asfalt, myšlenkou jeho výroby se totiž zabývá i samotná automobilka, která byla z díla jednoho svého zaměstnance přímo nadšena. Zatím je ale vše ve fázi zvažování, extrémní Éčko tedy ještě nějaký ten pátek bude unikátem. To přitom není dáno jen změnami na podvozku, ale také v motorovém prostoru, kde se rovněž odehrála rošáda.
Standardně jsou všechny verze provedení All-Terrain poháněny dieselovým motorem, zde ovšem svou práci odvádí 3,5litrový benzinový šestiválec doplněný turbodmychadlem. Na všechna čtyři kola míří skrze automatickou převodovku 328 koní a dle svého tvůrce dostatek točivého momentu na to, abyste nikde neuvázli. Ani tím nám ale změny nekončí, dále můžeme zmínit ještě vytažené karbonové blatníky.
Interiér již zůstává prakticky ve standardu, což platí o výbavě i prostornosti. Nic dalšího ale již dodat nemůžeme. Jsme ovšem zvědavi, zda se Mercedes skutečně neobvyklého díla chopí a pustí do prodeje limitovanou edici, které by navíc ještě mohl dodat redukci či tuhou zadní nápravu a schopnosti vozu v terénu tak ještě umocní.










Mercedes E All-Terrain 4x4^2 vypadá jako off-roadový ideál, k dokonalosti mu ale chybí redukce či uzamykatelné diferenciály. Existuje ovšem naděje na světlejší zítřky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před hodinouNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 2 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 4 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 5 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva