Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Technika ostrého Hyundai i30 N odhalena únikem, dostane i chytrý samosvor
14.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První hot hatch značky počítá s dvěma variantami benzinového dvoulitru. Doplní jej agresivnější karoserie a elektronicky ovládaný samosvor E-LSD.
Loni v Paříži korejská automobilka vyrukovala s konceptem RN30, který asi leckoho dostal do kolen. Hyundai totiž třídveřovému hatchbacku dodalo do vínku agresivní karoserii, pod kterou se skrývalo 380 koní. Značka navíc dodala, že tato studie je předzvěstí sériového modelu i30 N, který bude první vlaštovkou sportovní divize značky a jenž můžeme očekávat ještě letos.
Aktuálně vše vede k ženevskému debutu. Vůz totiž již má za sebou neveřejnou prezentaci, během které byla zmíněna celá řada nových informací. Ty nejzajímavější souvisí s výkonem, který bude produkovat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Jak přitom bylo již dříve naznačeno, i30 N dorazí ve dvou verzích, z nichž ta první nabídne 250 a druhá 275 koní.
Souběžně s vozem Korejci představí elektronicky ovládaný mechanický samosvorný diferenciál E-LSD, který se v jejich nabídce objevuje poprvé. Zatím ovšem není jasné, zda jej dostanou obě varianty či pouze ta výkonnější. V jejím případě ale máme čekat tužší podvozek a nastavení určené k jízdě po okruhu, jak loni naznačil šéf vývoje Albert Biermann.
Spekulovat pak můžeme o vizuálních modifikacích, které od sebe obě varianty budou odlišovat. Nicméně verze s 250 i 275 koňmi mají dostat do vínku unikátní nárazníky vpředu i vzadu, mohutnější boční prahy, velká litá kola a střešní spoiler. Kromě toho dorazí i čtveřice koncovek, z nichž vždy dvě po každé straně mají rámovat difuzor.
Tyto kosmetické doplňky nabídne sportovní divize N i majitelům standardního hatchbacku, jenž nehodlají utrácet za výkon. Kromě toho Hyundai pracuje i na dalších karosářských verzích modelu i30, u nichž se taktéž očekává tovární tuning. Spojovacím článkem pak ve všech případech bude šestistupňový manuál, automat dorazí až v roce 2019.



Slidy z interní prezentace odhalují mnohé
Hyundai i30 N se nám ukázalo již na řadě špionážních záběrů, s menší i větší kamufláží
Předzvěstí vozu se stal pařížský koncept RN30, který do vínku dostal dokonce 380 koní
Zdroj: Autoherald přes Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva