Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tento sporťák s prapodivným jménem má ve zrychlení překonat Bugatti i Teslu
17.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeho jméno nezní zrovna hrozivě, jeho technické parametry ale respekt budí. Pouhých 990 mm vysoký vůz s více jak 1 000 koňmi na tunu, to je Aspark Owl.
V loňském roce jsme probírali limity akcelerace aut z klidu na stovku. Zdůraznili jsme přitom, že v prvé řadě nezáleží až tak moc na výkonu, jako spíše na pneumatikách a jejich schopnosti přenést všechny koně na silnici. Můžete totiž mít klidně i silnější vůz, než jakým je Bugatti Chiron, ovšem pokud jej osadíte gumami ze supermarketu, může vás již při prvním startu na semaforech „vyklepnout“ kdejaký hatchback.
Přesunout se můžeme do současnosti, konkrétně do Frankfurtu. Na autosalonu se ukázala i nepříliš známá japonská firma Aspark, která zde představila svou prvotinu - elektrický supersport pojmenovaný Owl. Ten by přitom měl přepsat automobilovou historii, neboť akceleraci z klidu na stovku prý zvládne za pouhé 2 sekundy. Tedy o čtyři desetiny rychleji než zmíněné Bugatti.
Své tvrzení podpořila značka několika málo daty. Víme tedy, že o pohon vozu se postará dvojice elektromotorů produkujících více než 1 000 koní. Výkon by měl zamířit na všechna čtyři kola, to by mělo zajistit dostatečnou trakci.
Japonská „Sova“ - takto podivně se stroj skutečně jmenuje - se rovněž pochlubí působivou aerodynamikou, za níž stojí zejména její nízká celková výška. Aspark Owl je s 990 milimetry nižší než legendární Ford GT40, v jehož názvu se objevuje výška v palcích (40 palců představuje 1 016 mm). Kromě toho vůz nejspíše dostane i prvky aktivní aerodynamiky.
Ve finále je tu pak hmotnost, která je na elektrický hypersport až šokující. Japonci uvádějí pouhých 850 kilo, na čemž má jistě zásluhu použití karbonové karoserie nebo hořčíkových kol. Na nich jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport. Právě jejich použití nás ovšem vede k pochybnostem o avizované akceleraci.
Vedle fotek, ať již přímo z vývoje nebo z Frankfurtu, zveřejnil Aspark rovněž video zachycující ostrý rozjezd vozu na kratším parkovišti. Stranou nyní nechme fakt, že jde víceméně jen o pojízdné šasí, ,ísto toho se zaměřme na pneumatiky, na kterých není patrný žádný vzorek - jde tedy o závodní slicky, které v běžném provozu použít nemůžete.
Užití těchto gum při vývoji by tedy mohlo naznačit, že Aspark Owl zamíří pouze na okruhy, nikoliv na veřejné silnice. V takovém případě se legislativou zabývat nemusí, ono zrychlení by tak mohlo být zcela reálné. Otázkou však je, kolikrát za sebou jej zvládne, neboť nízká hmotnost vozu naznačuje, že baterií nebude moc a tedy budou mít nízkou kapacitu.
Je samozřejmě možné, že Japonci nakonec přičemž se dvěma verzemi, přičemž ta silniční se bude mít horší aerodynamiku a vyšší hmotnost, zároveň ale nabídne daleko větší dojezd. Aspark Owl je ve vývoji od roku 2014. Kolik času ale značka potřebuje k dokončení projektu, není aktuálně jisté.













Aspark Owl má za sebou debut ve Frankfurtu...


...přiblížit si jej ale můžeme i na snímcích z vývoje...


Odhalen byl i prostorový rám s tlumiči typu push-rod
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Už měsíc nic nevyrábějící Jaguar Land Rover musela zachránit vláda, zaručila se za něj víc jak 40 miliardami
1.10.2025
Porsche poprvé ukázalo interiér nového Cayenne a je to další zbytečný, už mnohokrát odmítnutý cirkus. Tohle přece není luxus
1.10.2025
Čínský soupeř drahých SUV Audi za 320 tisíc Kč se ukázal v novém, za lidové ceny bude k mání i u nás
1.10.2025
První kontakt s díly k nové nejlevnější Tesle ukazuje, že firma auto oholila jako snad nikdo před ní, nezůstalo v něm skoro nic
1.10.2025
Šéf Fordu se bojí, že prodeje elektromobilů teď zkolabují až na polovinu, neví, co bude dělat s nevyužitými fabrikami
1.10.2025
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.01. 20:15 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
