Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla překvapila svět novým Roadsterem, nabízí extrémní dynamiku za extrémní cenu
17.11.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tedy extrémní cenu na poměry Tesly, vzhledem k tomu, co vůz umí či má umět zase tak vysoká není. Prvních tisíc lidí ji ale musí zaplatit celou předem.
Dnes u nás vzpomínáme na listopadové události roku 1989, většina zbytku bude ale mít letošní 17. listopad spojený spíše s pohledem do budoucnosti. Na pozdní kalifornský večer, pro nás tedy na naše dnešní ráno si automobilka připravila prezentaci, na níž měla původně ukázat svůj nový elektrický tahač. Ten opravdu vytáhla a za pár chvil se dostaneme i k němu, ještě dříve vám ale chceme přiblížit novinku, kterou nečekal snad vůbec nikdo krom Elona Muska a jeho nejbližších spolupracovníků - novou generaci sportovního modelu Roadster.
První Roadster velkou díru do světa neudělal, stal se ale důležitou vstupenkou Tesly do míst, kde se pohybuje dnes. Větší renomé si vydobyla Modelem S a dále se snaží prorazit Modely X a 3. Při vývoji posledních dvou zmíněných typů Musk opakovaně sliboval, že i na Roadster jednou znovu dojde, brali jsme to ale tak, jako většinu jeho slibů - Muskovo „někdy” plus pár let a k tomu roky odkladů nemá daleko k „nikdy”. Tentokrát jsme se ale přepočítali a nový Radster je zde v podobě produkci nikoli vzdáleného konceptu už teď.
Tesla tedy neříká, kdy přesně by jej chtěla začít vyrábět a pro sebe si nechala i spoustu dalších detailů, ne však všechny. Elon Musk při prezentaci vozu řekl, že půjde o nejlépe zrychlující auto světa, které z 0 na 97 km/h vystřelí za fantastických 1,9 sekundy. Na 160 km/h má být za 4,2 sekundy, čtvrtmíli s pevým startem zdolat za 8,8 s a maximální rychlostí se dostat za hranici 400 km/h. To je skutečně pekelná dynamika a Musk sám k ní řekl: „Tato čísla mohou znít nereálně. Nereálná ale nejsou.”
Vůz má pracovat s 200kWh akumulátory, které mu mají dopřát až tisícikilometrový dojezd. Přesný výkon zveřejněn nebyl, automobilka hovoří jen o 10 000 Nm na kolech, což je ale v tuto chvíli jen nicneříkající nesmysl. Dodejme tedy věcněji, že ta poháněná kola budou čtyři a i když si vůz dále říká „Roadster”, pojme krom řidiče a spolujezdce ještě nějakou drobotinu na zadních sedadlech.
Další důležitou kapitolou je design, který se do značné míry odlišuje od toho, který jsme dnes na Teslách zvyklí vídat. Auto nezapře geny prvního Roadsteru alias Lotusu, na pohled ale připomene i Audi TT a přídí se dvěma záhyby pod světly také moderní Renaulty. Tím neříkáme, že Roadster je plagiát, jeho design je svébytný, jen se jej snažíme někam zařadit. Vnitřek moc vážně neberme, hlavně kvůli jeho volantu, ale... to jsme si před pár léty při odhalení Model 3 říkali také, takže s těmito slovy raději opatrně.
Pozoruhodným aspektem je i cena, která se na poměry Tesly dostává do nové dimenze. Vůz má s cenou začínat na 200 tisících USD, tedy 4,3 milionu Kč. Zprvu ovšem bude k mání jen v tzv. Founders Series na 250 tisíc USD, tedy asi 5,4 milionu Kč. Máte zájem? Voilà, Tesla není proti - za rezervaci kusu ze standardní série chce ale předem 50 tisíc USD, tedy skoro 1,2 milionu Kč a za kterýchkoli z prvního tisíce kusů Founders Series žádá předem cenu celou. A to si pište, že po další léta neuvidíte nic než sliby budoucího dodání. I tak je to nepochybně pozoruhodný vůz, podívejte se na něj...


Nová Tesla Roadster má skýtat opravdu extrémní dynamiku, ovšem na neskromnou cenu
Takto se vůz představil na oficiálních fotkách...
...a takto naživo při první prezentaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 2 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 2 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 3 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 5 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan