Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla rozjela nový způsob, jak z lidí vytáhnout peníze za neexistující technologii
19.7.2021 | Petr Prokopec
Platit stovky tisíc korun za řešení, která nezvládá ani to, co popisuje jeho jméno, se zjevně mnoha lidem nechce. Proto automobilka přichází s možností měsíčního předplatného.
Pokud uvažujete o koupi Tesly, nejspíše jste si již zjistili, že součástí standardní výbavy je i základní Autopilot. Ten umožní samovolné zrychlení i zastavení, stejně jako dokáže zatáčet a reagovat na chodce či jiná vozidla. Že tak nedělá nejlépe, ponechme pro tuto chvíli stranou. Místo toho se budeme soustředit na skutečnost, že u Modelu 3 jej dostanete i u základního provedení Standard Range Plus, které disponuje pouze jedním elektromotorem a tedy pohonem zadních kol. Za takový vůz zaplatíte v USA 39 990 USD (cca 868 000 Kč), což není zase tak mnoho, u nás ale přijde na 1 324 900 Kč.
Pokud nicméně toužíte po něčem lepším, pak pochopitelně budete potřebovat dvě pohonné jednotky. Ty v případě varianty Performance stojí za zrychlením z klidu na stovku za 3,1 sekundy, zaplatit za ně ovšem musíte 56 990 USD (1 237 000 Kč) v USA, u nás 1 700 200 Kč. Autonomní řízení se v té chvíli nicméně nemění, stejně jako u zadokolky totiž musíte za vylepšený systém Full Self-Driving alias Plně autonomní řízení zaplatit dalších 10 tisíc dolarů (217 tisíc korun). To je nicméně v kontextu se zbytkem vozu pořádná „pálka”, což si evidentně uvědomila i Tesla.
Kalifornská automobilka proto přichází s novou nabídkou, kdy lidem umožňuje platbu za totéž formou měsíčního předplatného. To vychází na 199 dolarů (cca 4 440 Kč), což je docela vysoká suma, uvážíme-li, kolik může stát operativní leasing na celé auto. Za celý rok je to tedy 2 388 USD (52 tisíc korun), což opravdu není málo. Zvláště pokud navíc ještě nemáte potřebný hardware, neboť za jeho upgrade je třeba zaplatit dalších jednorázových 1 500 USD (32 600 Kč).
Za dané peníze dostáváte automatický parking spolu s funkcí Summon, skrze kterou si můžete přivolat svůj vůz z parkovacího místa ke svým nohám. Nechybí pak ani možnost změny jízdních pruhů na dálnici nebo detekce dopravního značení a semaforů. Suma sumárum toho tedy není málo, ovšem pokud si uvědomíme, co již zvládá standardní Autopilot, pak ona nástavba je v podstatě dijonskou hořčicí nahrazují u párku v rohlíku tu standardní. Pálí a chutná sice více, stojí ale za čtvrt milionu korun?
Přesně na tuto otázku si budete moci lépe odpovědět, pokud zvolíte měsíční zkušení dobu. Tesla pochopitelně předpokládá, že takto osloví mnohem širší okruh fanoušků a vydělá více peněz. „Pokud se totiž zadíváte na množství lidí, kteří si FSD nekoupili, ale chtějí s ním experimentovat, pak je toto pro ně skvělá příležitost,“ uvedl finanční ředitel kalifornské automobilky Zachary Kirkhorn.
Skvělá příležitost je to ovšem hlavně pro Teslu, která si tímto způsobem může přijít na nemalé peníze. A to díky systému, který láká na reálně neexistující technologii. Automobilka totiž znovu zopakovala, že i přes zavádějící název systém „nedělá vůz autonomním“ a není více než asistenčním systémem úrovně SAE 2 - takový nabízí dnes každý větší výrobce. I přes přítomnost FSD na palubě je tak třeba „plná pozornost řidiče, který má ruce položené na volantu“. Inu, Plně autonomní řízení jak vyšité.






Každá Tesla je aktuálně osazena Autopilotem již ve standardu. Navzdory názvu ale tato technologie sama řídit neumí, což platí i o nadstavbě zvané Full Self-Driving. Ani to není skutečné autonomní řízení, Tesla si za ni ale přesto nechává pořádně zaplatit, a to i v rámci nového měsíčního předplatného. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 11 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Německý profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 8 hodinamiNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
před 10 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 11 hodinamiNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včeraToyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva