Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle auto vypadá jak z Merkuru, je to ale nezničitelný off-road. Vydrží prý 100 let
11.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co si představíte, když se řekne „nezničitelné auto”? Vůz, který vydrží jezdit 10 let bez potíží? Tento má náročnému využití odolávat 100 let.
Moderní automobily jsou překomplikované, napěchované elektronikou od podlahy až po střechu. Na jedné straně lze toto kvitovat, řada systémů vám usnadní a zpříjemní život a navýší kupříkladu bezpečnost vozu. Nicméně na straně druhé je třeba počítat s tím, že zde máte bezpočet oblastí, ve kterých může dojít k poruše. A návštěva servisu je asi to poslední, po čem každý motorista touží.
Pokud byste rádi vůz, kde něco takového nehrozí, možná vás osloví novinka neznámé německé firmy Partisan Motors. Ta na svět přivedla off-road jménem One, který sice je zatím jen konceptem, ovšem značka s ním má velké plány. A co víc, ve svůj produkt má nemalou důvěru. Pokud si jej zakoupí armáda, nemusí po 50 let počítat s náhradou. Na vůz je dokonce poskytována stoletá záruka.
To jsou neskromná a poměrně sebevědomá prohlášení, automobilka se ovšem má o co opřít. Partisan One je tak jednoduchý, jak to jen jde. Vypadá, jako by někdo do světa skutečných aut přenesl stavebnici Merkur a vskutku - základem vozu je prostorový rám z vysokopevnostní oceli, na který jsou připevněny jednotlivé panely karoserie. Designu přitom vévodí hrany, oblinu zde nenajdete jedinou. Povšimnout si pak můžete vystupujících šroubů, jež usnadňují opravy.
Tato konstrukce umožňuje i různé modifikace, zejména v souvislosti s již zmíněným armádním využitím. Není problém jednotlivé standardní panely karoserie odstranit a nahradit je pancířem. Stejně snadno může být podvozek osazen ochranou proti minám a granátům. Samotné šasí pak bylo galvanizováno, aby bylo odolnější vůči korozi, již by jízda v terénu uspíšila.
Tím ovšem variabilita není u konce, jednoduchá konstrukce umožňuje i rozsáhlé možnosti v oblasti uspořádání karoserie. K dispozici je třídveřová varianta na zkráceném rozvoru i pětidveřová s větším prostorem mezi nápravami. Dále tu máme tří- nebo pětidveřové pick-upy, ve druhé fázi výroby se dokonce počítá také se šestikolkou a osmikolkou. Ani to ale ve výsledku nemusí být konečná.
Rozsáhlá je rovněž nabídka motorů, lépe řečeno, zákazníci si mohou sami říct, jaký agregát bude Partisan One pohánět. Prototyp byl sice osazen 2,8litrovým dieselem od Fiatu, jenž produkuje 150 koní, nicméně platforma byla koncipována tak, aby umožnila i zástavbu benzinové pohonné jednotky. A sáhnout můžete rovněž po hybridu, plug-in hybridu nebo ryze elektrickém ústrojí.
Vůz navrhl ruský inženýr Dr. Juri Postnikov. Auto, které vidíte na fotkách, poněkud klame tělem - ve skutečnosti jde totiž o vskutku velký vůz, který má 4,72 metru na délku, 2,3 metru na šířku a 2,23 metru na výšku. I přes tyto rozměry se ale do lodního kontejneru vejde pět vozů - ovšem rozmontovaných, jako Merkur...


















Partisan One se ukázal jako reálný prototyp...
...i na počítačových vizualizacích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
dnes92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
včeraRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nejnovější články
Studie potvrdila smutnou pravdu o zákaznících elektromobilů, o samotná auta zase tak moc nestojí
před 7 hodinamiVelevzácnou královnu dálnic normalizační ČSSR v dokonalém stavu nikdo nechce, majitel zkusí štěstí v aukci s nízkou startovní cenou
před 8 hodinamiŠkoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
před 10 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 11 hodinamiNěmecký softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva