Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nový supersport mezi offroady, s 585 koňmi rozdrtí skoro cokoli, kdekoli
13.2.2018 | Petr Prokopec | 6 příspěvků
Vrcholné provedení Mercedesu třídy G má teď stejný výkon jako supersport AMG GT R. A jde podle toho, přitom chce dál bodovat i v náročnějším terénu.
Ženevský autosalon je za dveřmi, do jeho zahájení nám aktuálně zbývají přesně tři týdny. Očekávat tedy můžete stále četnější virtuální premiéry vozů, které se následně objeví na výstavišti Palexpo naživo. Dnes jsme v tomto ohledu již nakoukli na stánek Toyoty, nyní pro změnu zamíříme k třícípé hvězdě. Ta dle očekávání v Ženevě představí nový Mercedes-AMG G63.
Nové provedení je teprve druhou motorizací, s jakou je inovovaný G-Wagen aktuálně nabízen. Stejně jako G500 se také o pohon tohoto provedení stará čtyřlitrový benzinový osmiválec, jeho výkon však narostl na 585 koní. Kromě toho lze počítat s točivý momentem 850 Nm, přičemž obojí bude na všechna čtyři kola přenášet standardní devítistupňová automatická převodovka.
I když přitom Géčko vykáže na vahách nemalých 2 560 kilogramů (jde o hmotnost včetně všech náplní i řidiče), jízdní dynamika je na úrovni supersportů. Sprint z klidu na stovku novinka zvládne již za 4,4 sekundy, tedy o takřka sekundu rychleji než předchozí provedení. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 220 km/h, za příplatek ale může být posunuta na 240 km/h.
Působivá je přitom skutečnost, že ve srovnání s dosluhujícím modelem dostala novinka navíc pouze 14 koní. Zlepšení jízdních vlastností tak jde především na úkor redukční diety, která byla v tomto případě enormní (174 kg). Géčko disponuje novou platformou, která zároveň navyšuje tuhost i místo uvnitř, a to třeba o 150 mm v případě zadního prostoru pro nohy.
G63 ovšem nechce být rychlé pouze v přímém směru, AMG proto zapracovalo také na podvozku. Ten již standardně počítá se stavitelnými tlumiči, u nichž lze vybírat mezi měkčí či naopak tužší konfigurací. Volič jízdních režimů AMG Dynamic Selection obsahuje módy Slippery, Comfort, Sport, Sport+ a Individual, pro off-roadovou jízdu jsou v nabídce režimy Sand, Trail a Rock.
Ve dvou úrovních Comfort a Sport lze dále nastavit elektromechanické adaptivní řízení, již zmiňovaný automat AMG Speedshift TCT pak umožňuje i plně manuální volbu rychlostních stupňů pomocí galvanizovaných pádel na volantu. Ten je zcela nový, přičemž jej dostanete již standardně. Počítat tak můžete se zploštěním ve spodní části, s kůží Nappa a s perforováním pro lepší úchop.
Tím nám ovšem zásadní rozdíly oproti provedení G500 v podstatě končí. Zvenčí se novinka liší v podstatě jen lehce modifikovanou čelní maskou, s níž dorazily výraznější vstupy vzduchu v čelním nárazníku. Blatníky jsou nafouklejší, neboť hostit musí 22palcová kola. Za ráfky vykukují posílené brzdové kotouče svírané červeně lakovanými třmeny.
Zmínit můžeme ještě do strany vyvedený výfuk, jehož hlučnost lze upravit ve dvou stupních, uvnitř jsou pak rozdíly spojené hlavně s bohatší standardní výbavou. Tu bude možné rozšířit ještě paketem Edition 1, který přinese třeba sportovní sedadla, červené kontrastní švy nebo venkovní grafické polepy. Zmíněná 22palcová kola pak mohou dostat černý povrch.
Cena bude zveřejněna v následujících týdnech, nízká však rozhodně nebude, už jen s ohledem na zlepšenou jízdní dynamiku či výkon na úrovni Mercedesu-AMG GT R. Jelikož navíc základní Mercedes G500 vychází na 2 954 820 Kč, lze očekávat překonání čtyřmilionové laťky. K zákazníkům přitom první exempláře dorazí v závěru roku.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu-AMG G63 2018





















































Diskuze 6 příspěvků
Bleskovky
- Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
včera - Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
20.1.2021 - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
20.1.2021 - Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
17.1.2021 - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021
Nejčtenější články
- Největší riziko zničení motorů moderních aut je tzv. superklepání, problémům lze předejít
23.12.2020 - Jeden z nejextrémnějších motorů všech dob postavili u VW, už se na něj zapomíná
23.12.2020 - Pokus Fiatu zopakovat úspěch žádaného modelu je stále větší průšvih, už mu zvoní hrana
24.12.2020 - Letecké záběry tisíců kamionů odstavených u zavřených hranic s Británií fascinují
24.12.2020 - Porsche už 78krát rozebralo jedno a to samé auto, nespraví ho asi nikdy
24.12.2020 - Toto má být 29 nejlepších aut Evropy pro rok 2021, Škoda mezi nimi nechybí
24.12.2020 - Šéf VW se otevřeně vyjádřil ke vstupu Applu mezi automobilové výrobce
24.12.2020 - Lada pustila do prodeje svůj nejluxusnější model, i s ním při jeho ceně boduje
24.12.2020 - EU chce potichu nařídit elektromobily, varuje profesor, ignoruje lepší alternativy
24.12.2020 - Nové nejrychlejší auto světa se po blamáži znovu pokusilo pokořit metu 500 km/h
24.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Politický koutek 23:05 - Stepan
- Offroad/SUV dělník do 150 22:38 - spooon
- Elektromobily a vse kolem nich 21:21 - Lachende Bestien
- Koronavirus 21:12 - řidičBOB
- IT poradna 19:24 - Lachende Bestien
- Pneu koutek 18:22 - _sulcik_
- Řidiči, co to mají v ruce... 17:13 - M.Z.
- Volkswagen obecne 14:42 - EL_XEL
- Zabavne kabrio kolem 300tis 13:18 - Snowman000
- Kombi,benzin,atmosfericky,4x4,manual,ne boxer, ne koncern 21.1.2021 - aldrtik