Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle není kokpit stíhačky, ale interiér superauta, které bude moci na silnice
2.11.2018 | Petr Prokopec
Mýty opředený automobil má být tím nejextrémnějším, který se kdy legálně dostal na silnice. Máme-li soudit podle interiéru, pak legendy rozhodně nepřehání.
Aston Martin Valkyrie není jen nejočekávanějším vozem v historii britské automobilky, ale jedním z nejočekávanějších vůbec. Značka se totiž ve spolupráci s týmem Red Bull Racing rozhodla, že na veřejné silnice dostane naprostý extrém, který by jízdní dynamikou měl pokořit cokoliv, co známe. Kromě základního provedení má ovšem dorazit ještě okruhová varianta Valkyrie Pro, která si má podat dokonce i monoposty Formule 1 a prototypy LMP1 z Le Mans.
S těmito plány přitom Britové počítali již od počátku a nemění je ani poté, co se projekt částečně změnil. Původně totiž hmotnost vozu neměla přesahovat jednu tunu, nicméně nakonec bude o trochu vyšší. Velmi pravděpodobně přitom za tím stojí pohonné ústrojí, které počítá s 6,5litrovým, atmosféricky plněným (!) dvanáctiválcem a elektrickým dopingem. Aston přitom na spalovacím agregátu spolupracuje s firmou Cosworth, KERS pak vyvíjí chorvatský Rimac.
Ústrojí by mělo dávat výkon neskutečných 1 146 koní, i přes onu elektrifikaci tu tedy máme nejvýkonnější atmosférický agregát všech dob, který se kdy do produkčního vozu nastěhoval. I když na velkosériovou produkci lze rovnou zapomenout, Valkyrie totiž vznikne jen ve 150 exemplářích. A ač přitom cena každého startuje na 3,2 milionech dolarů (cca 72,32 mil. Kč), všechny kousky již dávno mají své majitele.
Automobilka přitom vzhled produkční verze, na které se podílel i Adrian Newey běžně navrhující monoposty F1, již ukázala. Vždy se ale soustředila především na exteriér. Ten si ostatně můžeme prohlédnout i na nově publikovaných snímcích, vůči minulosti je tu však již jeden zásadní rozdíl - Aston totiž na dvoubarevné karoserii demonstruje možnosti individualizace, které budou prakticky nekonečné.
Zákazníkům pak byl uzpůsoben na míru také interiér, který si nově můžeme konečně prohlédnout jako celek. Architektura kabiny přitom bude zachována u všech exemplářů, stejně jako se všude objeví karbon jako základní stavební prvek. Zákazníci ale budou moci promluvit do jeho barvy, stejně jako do odstínu čalounění. Sedadlo řidiče navíc bylo odlito přímo dle jejich těla, nabírat kila by tak rozhodně neměli, jinak se do svého auta jednoho dne nevejdou.
Britové dodávají, že přímou inspirací pro kabinu byly vozy F1, což není vzhledem ke spolupráci s Red Bullem nikterak překvapivé. Nejde však jen o onu symfonii karbonu a Alcantary, hlavní pozornost po nastoupení dovnitř poutá hranatý volant, do jehož středu byl zasazen displej zobrazující nikoliv jen vaši aktuální rychlost či otáčky, ale prakticky veškerou potřebnou telemetrii.
Vyjma této obrazovky je ovšem Valkyrie osazena také displejem multimediálního systému, stejně jako v obou rozích nechybí monitory napojené na venkovní kamery - vůz totiž postrádá klasická zpětná zrcátka. Jelikož však vnějšek je přísně zaměřen na dosažení co nejnižšího aerodynamického odporu, daný krok nezaskočí. A problémem dle výjimek z pravidel nebude ani pro Američany.
Lze pak již jen dodat, že podle šéfa týmu Red Bull Racing Christiana Hornera jsou veškeré simulace v závěrečné fázi. Ještě před Vánoci by proto Aston Martin rád poslal na silnice první reálné prototypy. S jejich naladěním napomůže i tovární pilot Max Verstappen, stejně jako se počítalo s účastí Daniela Ricciarda. Ten ovšem pro příští rok přechází k Renaultu, a má tak smůlu.
Kromě hybridního ústrojí, jehož výkon prý bude vyrovnán hmotností, aby poměr mezi koni a kily činil 1:1, se navíc Valkyrie pochlubí i speciální jednospojkovou převodovkou. Tu stejně jako mnohé části vozu navrhl Newey, o její výrobu se však postará společnost Ricardo. Kolik stupňů přitom automat bude mít, zatím nebylo potvrzeno, výkon ale zamíří pouze dozadu.

Aston Martin se konečně pořádně pochlubil interiérem Valkyrie...
...stejně jako ukázal i zevnějšek vyvedený v lákavé dvoubarevné kombinaci
Obojí jsme samozřejmě viděli již dříve, i když kabinu spíše jen v náznacích...
...a karoserii v poněkud nudnější stříbrno-šedé variantě
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
před hodinouStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 2 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 4 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 5 hodinamiProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva