Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je 10 nejlepších motorů pro rok 2017, turba už jasně vládnou
13.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Letošní výběr nejlepších motorů Wards Auto už čisté atmosféry nenabízí ani v jednom případě. A také tu poprvé není V8, přesto není všechno černé.
Hledáte-li nové auto a chcete-li pod kapotou mít to nejlepší, co současný trh nabízí, nelze opomenout desítku nejlepších motorů podle Wards Auto. Výsledky téhle ankety jsou publikovány vždy na sklonku roku, a to od roku 1995. Není to ovšem žebříček; pokud vám deset motorů na první příčce nedává smysl, berte to jako spotřebitelský servis. U předloňských výsledků jsme v titulku použili slova „od elektřiny po Hellcat” a vloni to nebylo o tolik jiné.
Letošní ročník opět neobsahuje žádný tříválec, ale poprvé v historii ankety není v nejlepší desítce žádná V8. Dokonce nevidíme ani žádný atmosférický motor bez elektrické dopomoci - jsou tu buď hybridní pohonná ústrojí, nebo přeplňované motory. Porota hodnotila celkem čtyřicet aut, která mají pro rok 2017 nové nebo výrazně inovované motory, a srovnávala je s desítkou loňských vítězů, takže výsledných deset je smetánka z padesátky nominovaných.
Jsou tu tři hybridy, takže jimi můžeme rovnou začít. Chevy Volt je EREV, Extended Range Electric Vehicle, a je to jeden ze dvou, které obhájily loňský úspěch. Volt bodoval dojezdem 85 km na elektřinu a výkonem pramenícími z točivého momentu až 407 Nm, který je dostupný prakticky okamžitě. Hodnota spotřeby benzínu 102 MPGe (2,3 l/100 km) je spíš z říše snů, třebaže v MPGe je spotřeba elektřiny přepočtená na spotřebu paliva alespoň částečně, nepřesně započítána.
Novinkou na tomto seznamu je Chrysler Pacifica Hybrid, který bodoval zejména dokonalým spojením motorů a faktem, že baterie jsou pod podlahou a nepřekážejí např. v zavazadelníku. Pacifica kombinuje atmosférickou V6 pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem a bateriemi, jejichž kapacita stačí na 53 km. Kombinovaná spotřeba benzínu je tu 30 mpg (7,8 l/100 km), tentokrát nikoliv MPGe, protože Pacifica je „normální” PHEV, plug-in hybrid.
Třetí hybridní vůz nemůžete nabíjet ze zásuvky. Je to Honda Accord Hybrid a trakční elektromotor tu je připojen k atmosférickému dvoulitru, rovněž pracujícím v Atkinsonově cyklu. Díky elektromotoru nabídne Accord 315 Nm do 2 tisíc otáček a pružnost v nižších rychlostech je příkladná. Zároveň někteří porotci dokázali jezdit za 5 litrů na sto. Accord je podle Wards Auto dost možná nejlepší kombinací zátahu a spotřeby mezi klasickými hybridy.
Motory, které si elektřinou k lepším výkonům a nižší spotřebě nepomáhají, otevírá řadový šestiválec BMW B58 pod kapotou M240i. Je to druhý a poslední motor, který obhájil titul z loňska, jen vloni byl testován v 340i. Vůz je s ním až překvapivě rychlý a s průměrem 9 litrů na sto je spotřeba lepší než u některých přeplňovaných čtyřválců.
Tři litry má také druhý a poslední oceněný šestiválec bez elektřiny - VR30DDTT pod kapotou Infiniti Q50 Red Sport. Má obrovské zásoby síly, ale zároveň umí jezdit za 10,2 litru na sto. Je hladký a tichý, když chcete, ale kdykoliv je připraven vás vystřelit k horizontu.
Zbývají čtyřválce, začněme tedy jedním z nejzajímavějších - 2,3 turbo pod kapotou Fordu Focus RS. Byl nejlepší z motorů, které Ford nabídl, a to mezi soutěžícími byl i 5,2 Voodoo V8. Nemá prý hluchého místa v dodávce výkonu a Focus s ním je opravdu velmi rychlý. Podobně porotu uchvátil dvoulitr ve Volvu V60 Polestar, který má turbo i kompresor a dává 367 koní, resp. 186,4 k/l. To je historicky nejvyšší litrový výkon mezi ohodnocenými motory.
Pokračujme Mercedesem C 300 - pokud byste si na první pohled mysleli, že to je V6, nebyli byste sami, jenže není, to řadový čtyřválec. Porotce zaujaly zejména jemnost motoru a zátah v nízkých otáčkách - třebaže to je benzínový dvoulitr, je naladěný tak, aby dával maximum točivého momentu 370 Nm už ve 1 300 ot./min. Není ovšem nejmenší - tím je 1,4 turbo v Hyundai Elantra Eco. Tento motor bodoval také maximem točivého momentu už ve 1 400 otáčkách a spotřebou 5,8 l/100 km.
A konečně, novinka 2,5 turbo SkyActiv v Mazdě CX-9 velmi příjemně překvapila. Je to jediné turbo Mazdy a unikátním prvkem tohoto motoru je turbo s označením Dynamic Pressure, které využívá klapky ve výfukovém systému k vytvoření většího tlaku v nízkých otáčkách a tedy k rychlejšímu roztočení turba. Točivý moment ve středních otáčkách je excelentní, skoro jako by pod kapotou byl šestiválec.
Opět se tedy díváme na spotřebitelský servis, ovšem už ne tak široký jako v minulosti. Potřebujete-li diesel, máte tentokrát smůlu, stejně jako v případě, že vám méně než osm válců nesmí do domu. Pokud ale takové předsudky nemáte, jistě si tu vyberete, ať chcete jezdit s nízkou spotřebou nebo potřebujete pořádný výkon.
10 nejlepších motorů pro rok 2017 podle Wards Auto
3,0 turbo DOHC R6 (BMW M240i)



1,5 DOHC R4/elektromotor - EREV (Chevrolet Volt)
3,6 DOHC V6/elektromotor - PHEV (Chrysler Pacifica Hybrid)
2,3 turbo DOHC R4 (Ford Focus RS)
2,0 DOHC R4/elektromotor HEV (Honda Accord Hybrid)
1,4 turbo DOHC R4 (Hyundai Elantra Eco)
3,0 turbo DOHC V6 (Infiniti Q50 Red Sport)
2,5 turbo DOHC R4 (Mazda CX-9)
2,0 turbo DOHC R4 (Mercedes-Benz C 300)
2,0 turbo/kompresor DOHC R4 (Volvo V60 Polestar)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
22.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejnovější články
Z plánů Hondy na přechod na elektromobily nezbylo skoro nic. Ruší investice, ani v roce 2030 jich neprodá víc než pár set tisíc
včeraVýletníci pozor, Itálie na některých místech zakáže vjezd dieselů. Takový chaos mohli vymyslet jen Italové
včeraBritský král si koupil čínské auto a ještě se tím chlubí, to je také pozoruhodný posun
včeraÚplně nová italská automobilka se najednou pochlubila hned dvěma sporťáky. Spojuje je motor 7,0 V12 plný zlata s až 2 157 koňmi
včeraK mání je Porsche vyrobené na přání člena rodiny Porsche. Je to noblesní, výbavou i technikou napráskaný kus jako žádný jiný
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.23. 11:18 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.23. 08:50 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 05.22. 21:50 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan