Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je 10 nejlepších motorů pro rok 2020 v autech do 1,5 milionu Kč podle Wards
23.12.2019 | Petr Prokopec
Tradiční anketa alespoň v omezené míře reflektuje snižování objemu motorů i posun k elektromobilitě. O to důležitější je cenový limit jednotek, který je pro volbu Wards Auto už po léta typický.
Svět se mění a pro automobilový průmysl to platí více než pro většinu jiných. Reflektují to také výsledky tradiční ankety Wards Auto, která se zaměřuje jen a pouze na motory. Američané totiž poukazují na skutečnost, že velké pick-upy již nepotřebují osmiválce, ale vše zvládnou s mnohem méně objemnými šestiválci. Ty pro změnu již přestávají být spojovány s rodinnými vozy, kde jejich místo zaujímají čtyřválce. Na tříválce pak sice USA ještě nejsou stavěné, Wards Auto nicméně dodává, že zábavu mohou nabízet i elektromobily.
Právě z těchto důvodů byla ostatně anketa pro letošek oficiálně přejmenována, po takřka čtvrtstoletí tak již nejde o Motor roku, nýbrž o Motor či hnací ústrojí roku, jakkoli je otázkou, zda je jakémukoli hnacímu ústrojí nutné říkat jinak než motor. „Automobilový průmysl dělá obrovské kroky, neboť pokračuje ve vývoji inovativních spalovacích agregátů, stejně jako souběžně s tím investuje do hybridů, technologií akumulátorů, 48voltových hybridních systémů či elektromobilů napájených vodíkovými palivovými články,“ popisuje ony změny Drew Winter z Wards Auto.
Winter zároveň dodává, že zatímco dříve proniklo do nejlepší desítky velké množství prémiových automobilek, s letošní anketou jsou spojené už jen dvě - BMW a Mercedes. Dáno je to tím, že stále přísnější emisní normy si vyžádaly mnohem komplexnější agregáty. Vzrostla tak cena nových aut, nicméně tuto skutečnost již nereflektují pravidla, dle kterých musí být k zařazení jednotky do soutěže cena základního modelu, který ji používá, stále nižší než 65 tisíc dolarů (cca 1,5 milionu korun).
Ještě než ovšem přikročíme k samotným vítězům, zmíníme, že porota vybírala ze šestadvaceti jednotek, které jsou pro letošek nové či byly výrazně inovovány. Nezůstalo pochopitelně jen u teoretické rešerše, místo toho se redaktoři Wards Auto věnovali během října a listopadu reálným testům v Detroitu. Stejně jako loni pak nakonec dali svůj hlas jednotkám od BMW, Hondy, Hyundai, Nissanu a Ramu. Toliko ale pro úvod, nyní již vzhůru za vrcholnou desítkou, jíž si probereme dle abecedního pořadí.
BMW - třílitrový šestiválec B58
Přeplňovaná řadová jednotka obhájila loňský úspěch pod kapotou modelu M340i. Chválena přitom byla její sametovost, stejně jako výkon a zábava za volantem, jíž nabízí.
![Toto je 10 nejlepších motorů pro rok 2020 v autech do 1,5 milionu Kč podle Wards - 1 - Wards Auto 10 motoru roku 2019 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Ford - 2,3litrový čtyřválec EcoBoost
Mustang se pro letošek dostal inovovaného ústrojí, které spočívá v příchodu paketu High Performance. Máme tu tedy větší turbo, větší chladič a novou řídicí jednotku.
GMC - třílitrový turbodiesel V6 Duramax
GMC Sierra osazené dieselem dostal do vínku bohatou zásobu točivého momentu již od nejnižších otáček. Je proto úsporná, schopná v tažení přívěsu a zábavná v terénu.
Honda - dvoulitrový čtyřválec i-VTEC Hybrid
Máme tu první hybridní ústrojí, jenž páruje elektromotor s dvoulitrem operujícím na bází Atkinsonova cyklu. Honda Accord s touto jednotkou dosahuje velmi nízké reálné spotřeby.
Hyundai - elektrický pohon modelu Kona
Pro elektromotor instalovaný pod kapotou Hyundai Kona se vyslovila zejména jeho dostupnost. Mimo to je vyzdvihován rovněž dojezd, stejně jako dynamika 204koňové verze.
Hyundai - 1,6litrový čtyřválec T-GDI
Korejci jsou jedinými, kdo letos v anketě figuruje vícekrát. Působivé přitom je, že se tak děje jak díky inovacím, tak díky tradiční spalovací jednotce chválené hlavně za výkon.
Chevrolet - 6,2litrový osmiválec LT2
Vůbec bychom se nedivili, kdyby základní Corvette C8 byla tak levná jen proto, aby její motor mohl ovládnout tuto soutěž. Stalo se tak, a to díky výkonu i dynamice, stejně jako s ohledem na zvuk.
Mercedes-Benz - třílitrový šestiválec EQ Boost
Třícípá hvězda se po letech vrátila k řadovým šestiválcům, se kterými navíc spárovala elektrickou asistenci. Spotřeba SUV GLE450 tak zamířila dolů, výkon pro změnu nahoru.
Nissan - dvoulitrový čtyřválec VC-Turbo
Agregát s variabilním kompresním poměrem je chválen hlavně za svou rychlou odezvu, stejně jako za zátah ve vysokých rychlostech. Disponuje jím třeba Altima.
Ram - 3,6litrový šestiválec Pentastar eTorque
Oblíbená jednotka se pod kapotou pick-upu 1500 dočkala mild-hybridního systému, který vylepšil spotřebu a navýšil tažnou kapacitu. Na základní motor velmi působivé.
Zdroj: Wards Auto
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha