Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota 86 GRMN: sériová verze dostala mnohé z toho, na co u GT86 čekáme
29.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Limitovaná edice shodila na hmotnosti 45 kg, posílila na 216 koním a chlubí se také kratšími převod či zrevidovaným podvozkem.
Prakticky již od příchodu Toyoty GT 86 do prodeje se spekuluje o silnějším provedení. Bohužel však dosud žádná taková verze nedorazila, tedy alespoň ne oficiální cestou. Dnes je ovšem situace o trochu příznivější, neboť představit si můžeme provedení GRMN 86. Pod něj se podepsala závodní divize Gazoo Racing Masters of Nürburgring, která plně spadá pod japonskou automobilku. Dá se tedy mluvit o továrním kousku, který dostal do vínku nižší hmotnost a vyšší výkon než standardní provedení. Než ovšem začnete nadšením skákat do vzduchu, musíme vás zarazit - všech 100 kusů limitované edice je určeno pouze pro domácí trh.
Oč tedy přijdeme? V prvé řadě o aerodynamičtější bodykit, který zahrnuje čelní spoiler, karbonovou kapotu motoru, okna z plexiskla a mohutné zadní křídlo. Standardem jsou dále 17palcová litá kola, se kterými jsou spojené širší zadní pneumatiky než u základní verze a také šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní odvětrávané brzdy. Tyto modifikace přitom nezlepšily pouze přítlak, ale zároveň v kombinaci s okleštěným interiérem stojí za 45kilogramovou dietou.
V kombinaci s nižší hmotností lze očekávat také vyšší výkon, ačkoliv dvoulitrový boxer počítá i nadále s atmosférickým plněním. Nově však produkuje 216 koní a 217 Nm točivého momentu namísto 200 koní a 205 Nm. Nakolik tyto úpravy ovlivnily jízdní dynamiku, to již divize GRMN nezmiňuje. Jelikož ale šestistupňový manuál počítá také se zkrácenými převody, dá se předpokládat, že čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku poklesl citelně pod 7 sekund.
Jak jsme uvedli výše, k dispozici bude sto exemplářů, přičemž cena každého startuje na 6 580 000 yenech (cca 1 347 500 Kč). Prodej bude odstartován po lednovém autosalonu v Tokiu, kde si verze GRMN 86 odbude svou živou premiéru stejně jako koncept, který sériové verzi před dvěma roky předcházel. Po celou tu dobu přitom divize Gazoo Racing sbírala cenná data při testech i závodech na Severní smyčce, aby produkční model nebyl zklamáním.
















Toyota GT 86 dostala od divize GRMN do vínku nižší hmotnost, vyšší výkon a aerodynamický bodykit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB