Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Alphard 2015: nedostupnosti některých Toyot v Evropě není třeba litovat
27.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Některé Toyoty si u nás nekopíte, což obvykle platí pro vany, které servíruje publiku v Japonsku a v USA. MPV Alphard je jedním z nich, pěkné vážně není.
Největší japonská automobilka umí některými svými navzdory jinak relativně konzervativnímu přístupu překvapit. V této souvislosti jsme se naposledy bavili například o závodní verzi GT 86 CS-R3, které reálně hrozí, že se časem objeví i v šampionátu WRC - se zadním pohonem a dvoulitrovým atmosférickým motorem. Překvapit však dokáže například i některými auty, která jsou našemu trhu zcela zapovězena. Jedním z takových je prazvláštní dodávka s názvem Alphard vyráběná výhradně pro Japonce.
Američané znají na rozdíl od většiny z nás populární minivan Sienna, avšak Alpahard (v dealerské síti Netz nazvaný taktéž Vellfire) se nachází ještě ve vyšší kategorii zdatných přepravců osob. Nabízena je totiž nejen verze se sedmimístným, ale také s osmimístným uspořádáním a také možností příplatku za bezbariérový přístup pro vozíčkáře. Zajímavostí však je, že v závislosti na stupni standardní výbavy se můžete dostat v extrému až na dvojnásobek základní ceny, tehdy se bavíme o luxusním modelu nesoucím přídomek Executive Lounge.
O pohyb vozu se stará jeden z dvojice nabízených motorů, a sice buď 2,5litrový atmosférický čtyřválec nebo 3,5litrový vidlicový šestiválec, který je pro vyšší výkon a papírově výhodnější normované hodnoty spotřeby zkombinován s elektromotorem. Pokud jste o tomto voze nikdy neslyšeli, vězte, že se nejedná o žádnou žhavou novinku. Na trhu jsou totiž jak Alphard, tak i technicky shodný Vellfire od roku 2002 a nyní - v rámci modelového roku 2015 - prošly posledním faceliftem.
Ten by měl udělat radost především posádce díky přepracovanému podvozku a také díky lepší izolace kabiny od motoru, proudícího vzduchu i od hučících kol. Kromě toho se na palubě objevují nové technologie v čele s kamerovým systémem monitorujícím okolí vozu, dále inteligentní parkovací asistent či předkolizní systém. Na fotografiích pak uvidíte, že nejluxusnější verze nabízí také velmi pohodlná sedadla s masážní funkcí, která nejsou - jako například v Lexusu LS - jen na zadních sedadlech, ale i v dalších řadách.
Upřímně si myslíme, že tohle bude jedno z nejpohodlnějších a opravdu prostorných MPV, jaká se v současnosti nabízejí, třebaže ne u nás. Odrazovat by tak mohl jen vzhled karoserie, který kombinuje účelovost s pokusem vizuálně zaujmout za každou cenu - výsledek je všelijaký, ale hezký rozhodně ne.
Automobilka očekává, že na domácím trhu prodá každý měsíc sedm tisíc těchto modelů (tedy tři tisíce Alphardů a čtyři tisíce Vellfirů), a pokud se to povede, pak teprve začne uvažovat o expanzi na další odbytiště v Asii.
















Toyota Alphard (respektive Vellfire) je velké japonské MPV určené k pohodlnému cestování až osmi osob. Ty mohou mít luxus Lexusu LS hned v několika řadách sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Tým Bonovo a Scott Redding končí v šampionátu? včera 17:36
- Pre United Kingdom včera 10:00
- Moto2: V Silverstone bez Veijera, Darryna Bindera. Huertase a Estriga 21.5.2025
- Časový program GP Velké Británie 21.5.2025
- Začal letošní šampionát IRRC 21.5.2025
Nejnovější články
Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
před hodinouRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraMohutný požár v parkovacím domě na letišti JAX pohřbil přes 50 aut, způsobil kolaps budovy
včeraKrásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
včeraMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 05.22. 21:50 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.22. 11:00 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 05.21. 14:21 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan