Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Alphard 2015: nedostupnosti některých Toyot v Evropě není třeba litovat
27.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Některé Toyoty si u nás nekopíte, což obvykle platí pro vany, které servíruje publiku v Japonsku a v USA. MPV Alphard je jedním z nich, pěkné vážně není.
Největší japonská automobilka umí některými svými navzdory jinak relativně konzervativnímu přístupu překvapit. V této souvislosti jsme se naposledy bavili například o závodní verzi GT 86 CS-R3, které reálně hrozí, že se časem objeví i v šampionátu WRC - se zadním pohonem a dvoulitrovým atmosférickým motorem. Překvapit však dokáže například i některými auty, která jsou našemu trhu zcela zapovězena. Jedním z takových je prazvláštní dodávka s názvem Alphard vyráběná výhradně pro Japonce.
Američané znají na rozdíl od většiny z nás populární minivan Sienna, avšak Alpahard (v dealerské síti Netz nazvaný taktéž Vellfire) se nachází ještě ve vyšší kategorii zdatných přepravců osob. Nabízena je totiž nejen verze se sedmimístným, ale také s osmimístným uspořádáním a také možností příplatku za bezbariérový přístup pro vozíčkáře. Zajímavostí však je, že v závislosti na stupni standardní výbavy se můžete dostat v extrému až na dvojnásobek základní ceny, tehdy se bavíme o luxusním modelu nesoucím přídomek Executive Lounge.
O pohyb vozu se stará jeden z dvojice nabízených motorů, a sice buď 2,5litrový atmosférický čtyřválec nebo 3,5litrový vidlicový šestiválec, který je pro vyšší výkon a papírově výhodnější normované hodnoty spotřeby zkombinován s elektromotorem. Pokud jste o tomto voze nikdy neslyšeli, vězte, že se nejedná o žádnou žhavou novinku. Na trhu jsou totiž jak Alphard, tak i technicky shodný Vellfire od roku 2002 a nyní - v rámci modelového roku 2015 - prošly posledním faceliftem.
Ten by měl udělat radost především posádce díky přepracovanému podvozku a také díky lepší izolace kabiny od motoru, proudícího vzduchu i od hučících kol. Kromě toho se na palubě objevují nové technologie v čele s kamerovým systémem monitorujícím okolí vozu, dále inteligentní parkovací asistent či předkolizní systém. Na fotografiích pak uvidíte, že nejluxusnější verze nabízí také velmi pohodlná sedadla s masážní funkcí, která nejsou - jako například v Lexusu LS - jen na zadních sedadlech, ale i v dalších řadách.
Upřímně si myslíme, že tohle bude jedno z nejpohodlnějších a opravdu prostorných MPV, jaká se v současnosti nabízejí, třebaže ne u nás. Odrazovat by tak mohl jen vzhled karoserie, který kombinuje účelovost s pokusem vizuálně zaujmout za každou cenu - výsledek je všelijaký, ale hezký rozhodně ne.
Automobilka očekává, že na domácím trhu prodá každý měsíc sedm tisíc těchto modelů (tedy tři tisíce Alphardů a čtyři tisíce Vellfirů), a pokud se to povede, pak teprve začne uvažovat o expanzi na další odbytiště v Asii.
















Toyota Alphard (respektive Vellfire) je velké japonské MPV určené k pohodlnému cestování až osmi osob. Ty mohou mít luxus Lexusu LS hned v několika řadách sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 17 minutamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 2 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub