Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-86 a její interiér: automobilka si s námi hraje na slepou bábu
9.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Detailnější fotografie interiéru modelu FR-S alias FT-86 osvětlují, jaké označení Toyota patrně použije pro svou novou sportovní zadokolku.
Poměrně detailní záběry interiéru nové Toyoty FT-86 jsme tu už měli. Zaměřili jsme pozornost na pár drobností, které vypadaly hezky, jako třeba kratičkou páku voliče šeststupňového automatu připomínající řadičku manuální převodovky, která ale ve skutečnosti vypadá jinak. Je delší a má pojistku pod hlavicí. Pozoruhodně retro vypadají rovněž klasické digitálky, i když zrovna nejsou ergonomicky ideálně umístěné. To samé by se asi dalo říci o startovacím tlačítku, které najdete pod panelem dvouzónové automatické klimatizace, hned vedle USB přípojky.
Teď tu máme stejnou fotografii, jen v o dost vyšším rozlišení. A bylo z ní možné rozeznat jednotlivá tlačítka ovládající režimy elektronického řízení stability. Kromě slibované možnosti vypnout ESP je zde také volba s názvem VSC Sport, což by mohl být mód, kdy stabilizace zůstane aktivovaná, ale řidič dostane více volnosti podívat se k hranicím přilnavosti. Nechybí pak ani režimy Sport a Snow upravující rychlost a moment přeřazení automatu. Možná ještě stojí za zmínku nerezové nebo možná hliníkové pedály, které byly vidět i minule, jen jsem na ně jaksi zapomněl upozornit.
Mnohem více mě ale mrzí jiný detail, který mi unikl z velmi prozaického důvodu - není totiž vidět. Víte co mám na mysli? Podívejte se na volant. Nechybí vám tam něco? Jasně, znak Toyoty. Anebo Subaru. Až když jsem se podíval na jinou fotku, konkrétně z kabiny testovacího prototypu s volantem uprostřed přelepeným černou páskou, mi to došlo. Toyota si zhruba před rokem nechala patentovat logo kombinující siluetu pístů protiběžného motoru a číslice 86. Což byl jasný odkaz na motor Subaru a Toyotu Corollu AE86, dodnes nesmírně oblíbenou mezi lidmi okouzlenými soutěžemi v driftu.
Pokud to náhodou nevíte, stroj z osmdesátých let používal vysokootáčkový řadový čtyřválec 1,6 litru DOHC s označením 4A-GE a kdo se jen trochu zajímá o motory, musel o něm už někdy slyšet. Patří mezi to nejlepší, co se v této objemové kategorii objevilo, i když se tvrdí, že to ve skutečnosti byla okopírovaná jednotka od firmy Cosworth.
Ať je to jak chce, o nový motor se postaralo Subaru a boxer k tradičním hodnotám Toyoty zrovna nepatří. Osmdesát šestka ale ano. Odtud pochází i jméno nebo spíše přezdívka všech modelů AE86 - Hachi-Roku, japonsky též osm-šest. A právě jako pocta tomuto vozu se podle všeho na volantu objeví tato číslice. Možná se mýlím, ale pokud se pozorně podíváte na přelepený střed, tak s trochou fantazie se tam 8 a 6 rýsují.
A tím jsme vlastně asi vyřešili i to, jak by se tento vůz mohl oficiálně jmenovat. Podle všeho kombinace FT-86 (nebo FT86) bude existovat a na některých trzích ponese Toyota anebo Scion také tři písmena FR-S. Subaru si pak půjde svou cestou a označením BRZ. A ještě jedna věc. Vyretušované logo z volantu poukazuje na to, že si s námi se všemi těmi „úniky“ katalogů zřejmě hraje na slepou bábu samotná Toyota. Ostatně, něco podobného jsme museli říci už při jednom z těch předchozích)...








Na volantu Toyoty se patrně objeví stylizovaná 86 jako odkaz na model AE86
Zdroj: FT86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před hodinou
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:18 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
