Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 2015: úpravy na podvozku doplnila žraločí ploutev místo antény
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tvůrci GT 86 se od zahájení prodejů nezastavili. Výsledkem je nový modelový rok s modifikacemi podvozku pro lepší jízdní projev či nová anténa.
Toyota GT 86 je vzpomínkou na minulost, kdy auta ještě nebyla zatížená vysokou hmotností a přeplňováním, kdy ještě zábava za volantem znamenala více než bezpečnost a emise. Měl to být lék na krizi středního věku, avšak k jeho aplikaci zcela očividně příliš zájemců nesáhlo. To, že GT 86 nesplňuje na důležitých trzích očekávání, by mohlo znamenat, že se silnější, otevřené či další verze prostě nedočkáme. Dočkáme se ovšem minimálně nového evropského modelového roku.
Ten se překvapivě kasá vylepšenými dynamickými vlastnostmi, které má vozu poskytovat jiné naladění přední nápravy a také přenastavená charakteristika zadních tlumičů. Zlepšené uchycení přední nápravy bude mít blahodárný vliv na její tuhost, přičemž vzadu si od nových tlumičů slibují konstruktéři vytříbenější pohlcování nerovností a lepší komunikaci zádě s řidičem. Očekáváme tedy snadnější ovladatelnost a předvídatelnější chování. K tomu je nutné připočíst strmější řízení a zredukované sklony k nedotáčivosti.
Řidič údajně bude moci číst lépe silnici, po které jede a modifikovaná GT 86 nového modelového roku mu dodá veškerou důvěru při jízdě na limitech. Přestože se tento model objevil na trhu v roce 2012, práce jeho tvůrců na něm dodnes neustaly. GT 86 je podle Toyoty vůz pro maximální zapojení řidiče do děje a automobilka je odhodlána tento status zachovat i do budoucna. My jsme jen zvědaví, jak to bude fungovat v praxi.
Mezi další drobnější úpravy patří třeba karbonový motiv vložky palubní desky nebo anténa ve stylu žraločí ploutve, která nahrazuje původní, dosti ohyzdné řešení. Zlepší prý nejen vzhled, ale také aerodynamiku. Mezi dalšími pokroky najdeme například přídavek dvou laků karoserie, a to bílé perletě a stříbrné. Nová evoluce Toyoty GT 86 bude v Evropě k mání od léta a to stále se stejným motorem. Zadní kola pohání dvoulitrový boxer bez přeplňování, který poskytuje 200 koní při 7 tisících otáčkách. Zrychlení na stovku umí Toyota za 7,6 sekundy a maximálka činí 226 km/h.



Nová evoluce Toyoty GT 86 by mohla znamenat daleko zajímavější jízdní projev než dosud, třebaže s výkonem se nijak nehýbalo. A ta ošklivá anténa je pryč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 10 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 3 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 4 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 6 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 7 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB