Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 2017 pro EU se předvádí v obří galerii, její prodeje jsou obří průšvih
15.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota GT 86 si v Evropě jednoznačně nenachází cestu k zákazníkům tak, jak by si automobilka přála. A facelift na tom těžko něco změní.
Snad nikdo není rád špatným prorokem. A nebyli jsme jím rádi ani my, když jsme v testu Toyoty GT 86 v roce 2012 museli vyřknout smutný verdikt: čas nejde vzít zpátky. Malé kupé Toyoty je na papíře přesně to auto, které bychom si přáli, jeho zhmotnění ve světě aktuálních evropských emisních limitů, bezpečnostních předpisů a pokut za nadlimitní spotřebu ale zdaleka není tak atraktivní, jak by bylo před 20 nebo 30 léty. Toyotě patří všechna čest za to, že se takovému autu pokusila vdechnout život, jízda s ním ale jasně ukazuje, že prodejně tohle nemůže fungovat.
A také nefunguje, v Evropě opravdu ne. Říká se - a je to možné - že pro jiné trhy je GT 86 naladěna odlišně, což by vysvětlovalo, proč si ji do dnešního dne pořídilo na celém světě 177 tisíc lidí. Starý kontinent tomu ale přispěl minimálně - za loňský rok od ledna do listopadu (prosincová data ještě nejsou k dispozici) si GT 86 v Evropě pořídilo 1 462 lidí. To není překlep, nechybí tu nula ani jiné číslo, je to jeden tisíc čtyři sta šedesát dva lidí a ani o jednoho méně. Ve stínu tohoto faktu není divu, že v ČR se našel jediný zákazník a třeba na ještě větším trhu v Nizozemsku se prodalo též jedno jediné auto.
To je takový průšvih, že je obtížné to popsat slovy. Pro představu - v Nizozemsku se loni prodalo třeba 48 kusů BMW i8, násobně dražšího exotického sporťáku ne až tak exotické značky. Nebo 48 kusů Mitsubishi Lancer, ne až o tolik levnější totální výběhovky. Nebo 40 Jaguarů XJ, jinak opravdu v malých počtech kupované britské limuzíny. A nebo 18 kusů skončivšícho Peugeotu RCZ, 19 kusů Alfy Romeo 4C. A tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho.
Pochopitelně, to je jeden trh, z celoevropského hlediska to ale není ani o trochu lepší. Oněch 1 462 prodaných aut je směšně málo bez ohledu na cokoli, ale pro představu - takového končícího VW Scirocco, který nedostane nástupce a neprodává se v půlce Evropy už léta, se loni prodalo za stejné období přes 9 tisíc kusů. Tomu říká propadák VW, podobně velká automobilka. Jak asi může GT 86 říkat Toyota?
Tohle neříkáme jen tak do větru, ale pro vysvětlení toho, proč facelift GT 86 pro USA Toyota představila už dávno a k tomu evropskému vydala od té doby asi 1,5 fotky a 0,5 informace. Až teď, s odstupem několika měsíců to napravuje, a to jistě s vědomím toho, že všechny fotky v přiložené galerii dělá jen pro hrstku nadšenců. Bohužel, toto z evropského pohledu tragicky nevyšlo a pochybujeme, že na tom facelift něco změní.
Ten pro Evropu přináší prakticky stejný vzhled jako pro USA, což je fajn - je díky novým nárazníkům agresivnější, díky jiným světlům svěžejší a minimálně v interiéru uživatelsky přívětivější. Stejné mají být i úpravy podvozku a zvýšení torzní stability, což má obojí vozu přinést ostřejší jízdní projev, bohužel úplně - ale úplně - stejný zůstává dle parametrů motor.
Američané dostali alespoň přepracovanou jednotku s výkonem až 153 kW, pro Evropu byly naplněny zvěsti o zachování 147kW (200k) verze motoru s vskutku nepřesvědčivým projevem v nízkých a středních otáčkách. Je škoda, že se Toyota brání úpravě zrovna na tomto poli, protože - ač autu výkon vysloveně nechybí - je to právě projev motoru, který musí většinu zákazníků nepuristického smýšlení odradit po 50 metrech zkušební jízdy.
Další změny vám do detailu vykreslí přiložená galerie, kde můžete GT 86 spatřit i vedle jejích sportovních předchůdců od Toyoty. Auto je nám to stále sympatické, ale bohužel jen ideově, naprostou většinu zákazníků v tomto provedení nemůže uspokojovat. Facelift byl šancí s tím něco provést a ta byla bohužel promarněna. Trochu se divíme, že automobilka už potvrdila druhou generaci, třeba ale stejné téma zkusí napodruhé zpracovat trochu lépe...
Technická data Toyoty GT 86 2017 pro Evropu




Nové fotografie Toyoty GT 86 2017 pro Evropu














































































































Na posledním snímku Tetsuya Tada, duchovní otec vozu
Toyota GT 86 2017 po boku svých předchůdců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 28 minutami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
