Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg
30.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novou zbraň pro nižší divizi rallye čeká premiéra již letos v srpnu v Německu. Oproti standardu zhubne a posílí, ovšem také podraží.
Bývaly doby, kdy Toyota dominovala světovému rallye. Ty časy jsou však již hezky dlouho pryč, přičemž dozvuky slávy jsou spojené víceméně jen se Zemí vycházejícího slunce. To by se ovšem mělo změnit, neboť japonská automobilka aktuálně odhalila závodní speciál GT 86 CS-R3. Ten se naplno zapojí až do příští sezóny, to ovšem neznamená, že bychom na jeho start museli čekat několik měsíců. V roli „zametače“ trati se totiž ukáže o víkendu od 21. do 24. srpna během německé rallye.
Za volant novinky se posadí bývalá světová šampiónka Isolde Holderied, která kromě show pro diváky má pomoci s vývojem. Přestože kupříkladu karoserie či valná většina mechanických dílů již nedozná změny, finální technické parametry ještě vývojem do příštího roku projít mohou. O přesném výkonu tedy prozatím poreferovat nemůžeme, pohybovat by se ovšem měl mezi 240 až 250 koňmi. Dosaženo ho přitom bylo pouze změnou kompresního poměru a modifikací řídicí jednotky.
Čím si ovšem můžeme být jisti, je hmotnost. Toyota bude totiž soupeřit v kategorii R3C, kde nejnižším možným limitem je 1 080 kg. Ve srovnání se standardem tedy závodní provedení zhublo o téměř dvě stě kilogramů. Tuto dietu má na svědomí hlavně spartánský interiér, ve kterém se nově objevuje plnohodnotná ochranná klec. Mimo to ovšem dorazily odlehčené lichoběžníky vpředu i vzadu nebo závodní výfuk HJS.
Očekávat pak můžeme rovněž stavitelné tlumiče Reiger, které v případě asfaltových závodů doplní 17palcová kola a 330milimetrové přední a 300milimetrové zadní kotouče. Pro závody na šotolině jsou pak určeny 15palcové ráfky, pod které se nastěhují 300milimetrové kotouče ve všech rozích. V rámci třmenu lze pak v obou případech počítat se čtyřpístky vpředu a dvoupístky vzadu.
Opomenout pak nesmíme ještě závodní spojku, odlehčený setrvačník či hydraulické řízení JTEKT nebo zabezpečenou palivovou nádrž na 75 litrů. To je ale v rámci aktuální tiskové zprávy vše, na další informace si zřejmě budeme muset počkat do srpna. V rámci ceny pak Toyota pouze dodává, že GT 86 CS-R3 bude dostatečně konkurenceschopná.





Nový závoďák Toyoty zasáhne naplno až do příští sezóny, debutovat ovšem má již letos během německé rallye
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 9 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha