Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 Sports FR GRMN: 320 koní skoro z továrny
28.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota představí v Goodwoodu kromě plejády svých vozů také prototyp od GRMN. Je to snad náznak, že dostane GT 86 turbo i s kompresorem?
O předprodukčním prototypu Toyoty GT 86 od GRMN (anebo též Gazoo Racing Masters of Nürburgring) jsme podrobně psali před více než měsícem. Dnes máme důvod podívat se na něj s odstupem času podruhé, vůz má totiž namířeno společně s oficiální flotilou vozů od Toyoty do britského Goodwoodu.
Že může auto od Gazoo Racing dělat doprovod automobilům Toyoty, poukazuje minimálně na dvě věci. Jednak to znamená, že GRMN není obyčejná tuningová firma, ale velmi blízký partner, který má přístup - obrazně řečeno - až do kuchyně. Ne náhodou je v knížce od Toyoty věnované modelu GT 86 hned na první dvoustraně obrovské logo Gazoo Racing (u konceptu Sports FR najdete jejího bílého pejska na volantu).
Zároveň to ale může být také nenápadný signál, jakou techniku by mohla mít silnější sériová Toyota GT 86 TRD, pokud se skutečně objeví v prodeji, ale i kdyby ne, japonská automobilka tím nevtíravým způsobem naznačuje, na koho se můžou majitelé osmdesát šestky s důvěrou obrátit, pokud shledávají současný výkon nedostatečným.
Ten inženýři GRMN dodali vrchovatou měrou. Pod kapotou našli místo pro turbodmychadlo i mechanický kompresor a vytáhli z plochého dvoulitru vybaveného přímým vstřikováním 320 koní a točivý moment 421 newtonmetrů. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje upravená šestistupňová manuální převodovka společně se samosvorem.
Přestavba Gazoo Racing dále obsahuje decentní body kit s křídlem, osmnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami o rozměru 245/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu, laděný podvozek, nové brzdy, v kabině přibyla ochranná klec, závodní skořepiny s vícebodovými pásy a několik doplňkových budíku na středové konzole. Hmotnost auta narostla jen nepatrně na 1 280 kg.
Zatím nám chybí dynamické parametry, s poměrem 250 koní na tunu ale špatné asi nebudou. Snad se Toyota na zítřejší zahájení Festivalu rychlosti připravila a představí všechny své vozy tak, jak se sluší a patří.










































Tato úprava vypadá na přímou tovární podporu, takže možná už brzy budeme moci mluvit o druhé pohonné jednotce pro hachiroku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 6 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 7 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 9 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 10 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub