Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 TRD: příprava na posílení motoru završena
14.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) V Tokiu se představuje GT 86 vybavená kompletním sortimentem sportovní divize Toyoty. Tedy, téměř kompletním.
O sportovním kupé GT 86 a jeho sourozencích se znáčky Subaru a Scion se předem vědělo, že jsou to typy automobilů nadmíru sledované tuningovými firmami. Stejně tak se ale vědělo, že Toyota nic neponechá náhodě a z obrovského koláče zisků za prodej komponentů k „upgradu” si bude chtít pořádně ukousnout. Ještě nebyla šestaosmdesátka ani pořádně představena a už se do médií dostaly obrázky katalogů s příslušenstvím k továrnímu tuningu.
Ideální příležitost na oficiální představení dílů od dceřiné společnosti Toyota Racing Development (TRD) se naskytla tento víkend na výstavě Tokio Auto Salon 2012 zaměřené převážně na doplňkový, tuningový program k sériovým vozům. Pro majitele modelu GT 86 to znamená, že od nynějška můžou objednávat součástky podle toho, jestli chtějí, aby jejich auto jinak vypadalo, respektive jinak jezdilo. Anebo obojí.
Exteriérový paket zahrnuje kované hliníkové osmnáctky s pneumatikami Michelin, přední spoiler, prodlouženou odtrhovou hranu na víku kufru nebo nástavce prahů. Do kabiny si můžete poručit sportovní skořepiny, startovací tlačítko, jinou hlavici řadicí páky a dodatečný panel s analogovými budíky obsahující ukazatel teploty vody a oleje a též tlakoměr mazací soustavy.
V souvislosti s TRD jsme se již zmiňovali, že firma plánuje nabídnout rovněž mechanicky poháněný kompresor. Ten se v žádném z vozů na aktuálním tokijském autosalonu sice neobjevil, ale je sympatické, že Toyota v představování tuningových dílů postupuje v souladu se zdravým rozumem - nejdříve ukazuje věci pomáhají podvozku nenechat se „přeběhnout” motorem. K něm patří především plně stavitelné tlumiče s pružinami, oba nové stabilizátory, zpevňující rám podvozku, přední karbonová rozpěra a komplet nové brzdy. Přední třmeny jsou šestipístkové a mají za úkol krotit kotouče o průměru 355 mm a zadní čtyřpístkové starající se o kotouče s průměrem 345 mm.
Dále máte možnost připlatit si za víčko radiátoru snášející vyšší teploty a tlaky, tzv. stabilizátory zámků dveří, zadní difuzor, poněkud hlučnější tlumič výfuku se čtyřmi koncovkami či nová víčka pro plnící hrdla olejové a palivové nádrže. Něco z toho snad k silnějšímu motoru není zapotřebí, ale v každém případě asi lze říci, že GT 86 je na vyšší výkony připravena.






Nejradikálnější tuningové komunitě chybí ke štěstí hlavně posílený motor. I o to by se časem měla divize TRD postarat.
Zdroj: ft86club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1