Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední

(+ živé foto) Elektrická tříkolka dostala unikátní systém ovládání Active Lean. Dojezd se dvěma elektromotory o výkonu 2 kW má činit 50 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední

4.3.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Elektrická tříkolka dostala unikátní systém ovládání Active Lean. Dojezd se dvěma elektromotory o výkonu 2 kW má činit 50 km.

S novým japonským elektromobilem jsme vás výrazněji seznámili v souvislosti s prvním videem. Na tom jsme odhalili pouhá tři kola namísto čtyř, čímž nám Toyota i-Road připomněla Morgan 3 Wheeler. Oproti Britům se ovšem automobilka ze Země vycházejícího slunce rozhodla jít s dobou. Namísto benzinového dvouválce přední kola vybavila elektromotory o výkonu 2 kW. To ovšem není jediná technika, kterou vpředu najdeme.

Japonská novinka dostala systém zvaný Active Lean, který na základě informací o úhlu natočení kol, gyroskopu a rychlosti vozidla automaticky pohybuje koly nahoru a dolu. Jízda je podobná té na motocyklu, jen o náklon se starají automatické systémy a v určitých situacích suplují nohu motorkáře.

To potvrzuje přímo Toyota, která v tiskovém prohlášení absenci nutného pokládání nohy na zem pro stabilizaci vozítka zmiňuje. Zároveň pak také dodává, že nový „osobní tříkolový přepravník“ je možné využívat bez jakýchkoliv speciálních řidičských schopností. Nutná přitom není ani helma, neboť uzavřená karoserie řidiče i spolucestujícího chrání dostatečně. A to i před nástrahami počasí.

Samotné údaje o jízdní dynamice Toyota nezveřejnila. Snad až na třímetrový minimální poloměr otáčení či schopnost stabilizace předních kol také na rozbitých cestách. Z dodatečných údajů tak můžeme zmínit pouze elektrický dojezd 50 km, na který by mělo postačit tříhodinové nabíjení z běžné domácí zásuvky.

Tříkolka je dlouhá 2 350 mm, 1 445 mm vysoká, rozvor je 1 700 mm a na šířku zabere pouhých 850 mm. S ohledem na využití tříkolky hlavně ve městech automobilka uvádí, že na jednom klasickém parkovacím místě mohou stát až čtyři exempláře Toyoty i-Road. To by pro přeplněná města mohlo být přínosem.

Toyota zatím nemluví o tom, kdy a zda vůbec elektrická tříkolka dorazí do výroby. Spekulovat tak můžeme rovněž o ceně. Dá se ale předpokládat, že ta by v prvních fázích rozhodně nebyla malá. A to již ideální řešení rozhodně není.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 1 - Toyota i-Road zive 01Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 2 - Toyota i-Road zive 02Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 3 - Toyota i-Road zive 03Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 4 - Toyota i-Road zive 04Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 5 - Toyota i-Road zive 05Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 6 - Toyota i-Road zive 06Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 7 - Toyota i-Road zive 07
Živé fotky elektrické tříkolky z ženevského Palexpa

Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 8 - Toyota i-Road Geneva 2013 01Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 9 - Toyota i-Road Geneva 2013 02Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 10 - Toyota i-Road Geneva 2013 03Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 11 - Toyota i-Road Geneva 2013 04Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 12 - Toyota i-Road Geneva 2013 05Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 13 - Toyota i-Road Geneva 2013 06Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 14 - Toyota i-Road Geneva 2013 07Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 15 - Toyota i-Road Geneva 2013 08Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 16 - Toyota i-Road Geneva 2013 09Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 17 - Toyota i-Road Geneva 2013 10Toyota i-Road představena, v zatáčkách zaklekává na vnitřní přední - 18 - Toyota i-Road Geneva 2013 11
Nová elektrická tříkolka Toyota i-Road dostala unikátní systém Active Lean, který napomáhá stabilizaci a redukuje náklony karoserie

Zdroj: Toyota, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek