Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Land Cruiser 2016: facelift je oficiálně venku, i s divokou přední maskou
17.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizace dodala „LC” též výkonnější a úspornější diesel a více bezpečnosti. Uvnitř lze počítat s kvalitnějšími plasty a většími displeji.
O faceliftu Toyoty Land Cruiser se zmiňujeme pravidelně již několik měsíců, neboť na světlo světa unikla řada obrázků včetně těch z oficiální brožury. Na sklonku minulého týdne byl navíc odhalen vylepšený Lexus LX 570, který je sesterským modelem. Bylo tak jen otázkou času, než se Land Cruiser ukáže oficiálně, přičemž původní data naznačovala, že by se tak mělo stát v říjnu. V článku o Lexusu jsme ovšem naznačili, že ony četné úniky by mínění japonské automobilky mohly změnit.
Nakolik se tak stalo, je otázkou. Jisté ovšem je, že Land Cruiser modelového roku 2016 je venku, tedy alespoň na domácím trhu, kde se začne prodávat právě od zmiňovaného října. Verze pro zbytek světa asi nezůstanou v utajení o mnoho déle, přičemž po stránce exteriérové se lišit budou jen stěží. Počítat tedy můžeme především s příchodem nové, poněkud divoce střižené čelní masky se třemi chromovými lamelami a odlišnými světlomety.
Zatímco příď japonského SUV se oproti dosluhujícímu provedení liší opravdu výraznou měrou, ve zbytku jde spíše o detaily. Máme tu tedy jiné boční prahy a kliky dveří, zatímco dozadu se nastěhoval odlišný nárazník a světla mají jinou grafiku. Nové jsou zástěrky za koly a přeprofilování se dočkalo víko zavazadelníku. Paleta barev pak byla rozšířena na devět odstínů díky příchodu bronzové Copper Brown Mica a modré Dark Blue Mica.
Uvnitř je asi nejzásadnější změnou 4,2palcový TFT displej, který se stal součástí přístrojového štítu. Ten u vyšších výbav počítá s optitronovým podsvícením a také středovou devítipalcovou obrazovkou, jež nahrazuje dosavadní osmipalcovou. Na japonském trhu je pak k mání pouze čalounění semi-anilinovou kůží, v jejímž případě se počítá se čtyřmi odstíny včetně nové hnědé. Ve zbytku světa ale bude k dispozici i látka.
Mimo to lze očekávat ještě příchod měkčených plastů a lehce přepracovaných ovladačů audio systému a klimatizace, veškeré další modifikace jsou však již spojeny s pohonným ústrojím a bezpečnostními systémy. My si přitom nejprve posvítíme na benzinový 4,6litrový osmiválec, který nadále produkuje 309 koní a 439 Nm. S novým vstřikováním však mý být spojeno lehké snížení žíznivosti.
Detaily o spotřebě či jízdní dynamice ovšem Toyota nezveřejnila, přesunout se tak můžeme k 4,5litrovému turbodieselu V8, který bude k mání především na evropských trzích. Zde je rovněž nové vstřikování, přepracována ovšem byla i řídicí jednotka a dorazil také lepší filtr pevných částic. Výkon díky tomu narostl o 2,5 procenta na 272 koní, točivý moment ovšem zůstal na 650 Nm.
Dané modifikace by se měly projevit osmiprocentním snížením žíznivosti, v průměru tak má vylepšený Land Cruiser jezdit za 9,5 l/100 km. Jízdní dynamika je opět tajemstvím, na řadu tedy přichází ony proklamové bezpečnostní systémy. Ty jsou založeny hlavně na výstupech nového čelního radaru a kamery, přičemž logicky počítají hlavně s autonomními brzdami.
Systém operuje při rychlostech od 10 km/h až po maximálku, přičemž je schopen redukovat tempo vozu o přibližně 40 km/h. Jeho součástí je přitom také detekce chodců fungující v pásmu 10 až 80 km/h, kdy lze pro změnu počítat se zhruba 30kilometrovou redukcí. Dále je tu pak adaptivní tempomat, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či automatická čelní světla.
Tím výčet změn končí, přičemž jen můžeme dodat, že na domovském trhu chce Toyota prodávat 250 exemplářů vylepšeného modelu měsíčně. Na její plány pro Evropu a především na příchod samotného faceliftu na Starý kontinent si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat.























Facelift Toyoty Land Cruiser byl prozatím odhalen pouze v Japonsku. Zbytek světa si musí počkat, vizuální rozdíly ale rozhodně nebudou dramatické
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Nové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 3 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 5 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 6 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 8 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva